 |
|
|
|
13.04.2021 Poznajemy literę Ł
|
|
|
|
Dzień dobry Pszczółki 😊
Jak minął Wam wczorajszy dzień , który niestety był chłodny i deszczowy? Mam nadzieję, że mimo wszystko dobrze i zdążyliście wykonać wszystkie zadania. Ciekawa jestem komu udało się zrobić doświadczenia z ziemią i piaskiem. Opowiecie mi wszystko po powrocie do przedszkola. Tymczasem zabieramy się do kolejnych zadań. Dzisiaj poznamy kolejną literkę, a jest ona na początku nazwy narzędzia, które służy do kopania.
Jeśli odgadliście, że myślę o łopacie, to super.
A teraz spróbujcie powtórzyć słowo łopata kilka razy i zastanówcie się, jaki dźwięk słyszycie na początku tego słowa.
Jest to oczywiście ł.
- Podzielcie słowo łopata na sylaby. Ile ich jest? Spróbujcie też wymienić wszystkie głoski, które kolejno słychać w tym słowie.
- Otwórzcie KP na s.36- sprawdźcie czy w taki sposób podzieliliście słowo łopata na sylaby i głoski. Do jakiej grupy głosek zaliczamy głoskę ł- do samogłosek, czy do spółgłosek? Oczywiście do spółgłosek i zaznaczamy ją kolorem niebieskim. W wyrazie łopata ile jest samogłosek, a ile spółgłosek? Brawa dla tych , którzy powiedzieli , że jest ich tyle samo- 3 samogłoski i 3 spółgłoski. Zapiszcie liczbę samogłosek i spółgłosek i zastanówcie się jaki znak matematyczny można wpisać pomiędzy nimi /3=3 /. Przeczytajcie ten zapis.
- Podajcie kilka słów, które rozpoczynają się na głoskę ł i te, które zawierają ją w środku lub na końcu/np. ławka, łuska, łapa, pałac, pułapka, koło, bałwan, bułka, dół, muł,…/
- Nadszedł czas aby chwilkę poruszać się. Poproszę rodziców o przeczytanie Wam wierszyka, a Wy uruchomcie swoją wyobraźnię i odpowiednio ruchem zademonstrujcie to , o czym jest mowa w wierszyku.
Świeci słoneczko złote,
wieje wiosenny wiatr
I każdy ma ochotę
wędrować sobie w świat.
Grzeje słoneczko jasne,
pada wiosenny deszcz .
Urosną śliczne kwiatki,
my urośniemy też.
- Teraz poproszę rodziców o włączenie Wam, krótkiego filmiku, z którego dowiecie się w jaki sposób pisze się literkę ł- małą i wielką .
https://www.youtube.com/watch?v=6NRXzeAXiQY
- Spróbujcie teraz ułożyć literkę ł ze sznurka, wełny , tasiemki- co macie w domu. Jeżeli nie macie nic takiego , to zmoczonym wodą palcem napiszcie literkę ł na podkładce lub bezpośrednio na stole.
Teraz otwórzcie KP na s. 37-38 i wykonajcie zamieszczone tam zadania. Pisząc literkę ł patrzcie jak Was prowadzą strzałki/ najpierw kreska pionowa, a później pozioma/.
- Na koniec postarajcie się przeczytać tekst na s.36, a następnie odpowiedzcie na pytania:
- Co robił tata z Olkiem w ogrodzie?
-Czego używali do kopania?
-Czym się różniła łopata taty od łopaty Olka?
-Kto im towarzyszył podczas pracy w ogrodzie?
Zapowiada się dzisiaj ładny dzień więc wykorzystajcie to i postarajcie się spędzić dużo czasu na świeżym powietrzu. Obserwujcie budzącą się przyrodę, wsłuchajcie się w radosny śpiew ptaków, a może zobaczycie jakieś ptaki i będziecie umieli je właściwie nazwać. Popatrzcie też na kwiatki, które już zaczynają rozkwitać i postarajcie się je nazwać. Jeszcze jedna prośba: przygotujcie sobie jakiś patyk i gdy będziecie na dworze, po obserwacji przyrody napiszcie na ziemi literki, które poznaliście. Nie ukrywam , że byłoby cudownie gdybyście napisali nie tylko pojedyncze litery , ale całe zdania.
I bardzo ważna sprawa :PAMIĘTAJCIE O MASECZKACH I ZACHOWANIU BEZPIECZEŃSTWA!!!!!
Powodzenia😊
Pozdrawiam serdecznie
Pani Marysia |
|
|
 |