O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

13.04.2021 Poznajemy literę Ł


line

Dzień dobry Pszczółki 😊

Jak minął Wam wczorajszy dzień , który niestety był chłodny i deszczowy? Mam nadzieję, że mimo wszystko dobrze i zdążyliście wykonać wszystkie zadania. Ciekawa jestem komu udało się zrobić doświadczenia z ziemią i piaskiem. Opowiecie mi wszystko po powrocie do przedszkola. Tymczasem zabieramy się do kolejnych zadań. Dzisiaj poznamy kolejną literkę, a jest ona na początku nazwy narzędzia, które służy do kopania.
Jeśli odgadliście, że myślę o łopacie, to super.
A teraz spróbujcie powtórzyć słowo łopata kilka razy i zastanówcie się, jaki dźwięk słyszycie na początku tego słowa.
Jest to oczywiście ł.
  •  Podzielcie słowo łopata na sylaby. Ile ich jest? Spróbujcie też wymienić wszystkie głoski, które kolejno słychać w tym słowie.
  •  Otwórzcie KP na s.36- sprawdźcie czy w taki sposób podzieliliście słowo łopata na sylaby i głoski. Do jakiej grupy głosek zaliczamy głoskę ł- do samogłosek, czy do spółgłosek? Oczywiście do spółgłosek i zaznaczamy ją kolorem niebieskim. W wyrazie łopata ile jest samogłosek, a ile spółgłosek? Brawa dla tych , którzy powiedzieli , że jest ich tyle samo- 3 samogłoski i 3 spółgłoski. Zapiszcie liczbę samogłosek i spółgłosek i zastanówcie się jaki znak matematyczny można wpisać pomiędzy nimi /3=3 /. Przeczytajcie ten zapis.

  •  Podajcie kilka słów, które rozpoczynają się na głoskę ł i te, które zawierają ją w środku lub na końcu/np. ławka, łuska, łapa, pałac, pułapka, koło, bałwan, bułka, dół, muł,…/

  •  Nadszedł czas aby chwilkę poruszać się. Poproszę rodziców o przeczytanie Wam wierszyka, a Wy uruchomcie swoją wyobraźnię i odpowiednio ruchem zademonstrujcie to , o czym jest mowa w wierszyku.

Świeci słoneczko złote,
wieje wiosenny wiatr
I każdy ma ochotę
wędrować sobie w świat.
Grzeje słoneczko jasne,
pada wiosenny deszcz .
Urosną śliczne kwiatki,
my urośniemy też.

  • Teraz poproszę rodziców o włączenie Wam, krótkiego filmiku, z którego dowiecie się w jaki sposób pisze się literkę ł- małą i wielką .
https://www.youtube.com/watch?v=6NRXzeAXiQY
  •  Spróbujcie teraz ułożyć literkę ł ze sznurka, wełny , tasiemki- co macie w domu. Jeżeli nie macie nic takiego , to zmoczonym wodą palcem napiszcie literkę ł na podkładce lub bezpośrednio na stole.
Teraz otwórzcie KP na s. 37-38 i wykonajcie zamieszczone tam zadania. Pisząc literkę ł patrzcie jak Was prowadzą strzałki/ najpierw kreska pionowa, a później pozioma/.
  •  Na koniec postarajcie się przeczytać tekst na s.36, a następnie odpowiedzcie na pytania:
-Co robił tata z Olkiem w ogrodzie?
-Czego używali do kopania?
-Czym się różniła łopata taty od łopaty Olka?
-Kto im towarzyszył podczas pracy w ogrodzie?


Zapowiada się dzisiaj ładny dzień więc wykorzystajcie to i postarajcie się spędzić dużo czasu na świeżym powietrzu. Obserwujcie budzącą się przyrodę, wsłuchajcie się w radosny śpiew ptaków, a może zobaczycie jakieś ptaki i będziecie umieli je właściwie nazwać. Popatrzcie też na kwiatki, które już zaczynają rozkwitać i postarajcie się je nazwać.  Jeszcze jedna prośba: przygotujcie sobie jakiś patyk i gdy będziecie na dworze, po obserwacji przyrody napiszcie na ziemi literki, które poznaliście. Nie ukrywam , że byłoby cudownie gdybyście napisali nie tylko pojedyncze litery , ale całe zdania.

I bardzo ważna sprawa :PAMIĘTAJCIE O MASECZKACH I ZACHOWANIU BEZPIECZEŃSTWA!!!!!

Powodzenia😊

Pozdrawiam serdecznie

Pani Marysia

line

Zdjęcie: 13.04.2021 Poznajemy literę Ł Zdjęcie: 13.04.2021 Poznajemy literę Ł