Dzień dobry „Motylki”!!!
Dzisiaj sobie trochę pośpiewamy.
1.Na początek zabawa logorytmiczna:
Dzieci powtarzają za rodzicem słowa i gesty.
W naszym domu tyle muzyki jest:
- nasze rączki klaszczą, tak…( klaskanie w rytmie podanym przez rodzica)
- nasze nóżki tupią, tak… (tupanie w rytmie podanym przez rodzica)
- nasze pięty robią, tak…. (szuranie w rytmie podanym przez rodzica)
- nasze wargi cmokają, tak…( cmokanie w rytmie podanym przez rodzica)
- nasze języczki robią, tak….( kląskanie w rytmie podanym przez rodzica)
2.Posłuchajcie piosenka o zwierzątkach pt. „Dziwne rozmowy”.
https://chomikuj.pl/ania.tarkowska/metodyka+przedszkolna/zabawy+muzyczne/piosenki/Dziwne+rozmowy,60238161.mp3(audio)
DZIWNE ROZMOWY- piosenka
1. W chlewiku mieszka świnka
I trąca ryjkiem drzwi
Gdy niosę jej jedzenie
To ona ,,kwi, kwi, kwi”.
2. Opodal chodzi kaczka
Co krzywe nóżki ma
Ja mówię jej ,,Dzień dobry”
A ona ,,kwa, kwa, kwa”.
3. Na drzewie siedzi wrona
Jest czarna, trochę zła
Gdy pytam -jak się miewa
To ona ,,kra, kra, kra”.
4. Przed budą trzy szczeniacki
Podnoszą straszny gwar
Ja mówię ,,Cicho pieski”
A one ,,hau, hau, hau”.
- Powiedzcie, jakie zwierzątka wystąpiły w piosence.
- Naśladujcie odgłosy wydawane przez świnkę, kaczkę, wronę i pieski,
3. Posłuchajcie dźwięków jakie wydają inne zwierzątka mieszkające w gospodarstwie, spróbujcie je naśladować.
Odgłosy zwierząt.
https://www.youtube.com/watch?v=Osl8JG6GcEs
4. Spróbujcie samodzielnie zaśpiewać pierwszą i drugą zwrotkę piosenki (o śwince i o kaczce). Najpierw powtarzajcie kilka razy słowa, potem spróbujcie zaśpiewać. Jak wrócimy do przedszkola, pośpiewamy sobie wspólnie.
5. Ułóżcie puzzle
danilorak85 – wiejskie zwierzęta – Kura i kogut (jigsawplanet.com)
6. Poćwiczcie rączki i pokolorujcie dowolne zwierzątko, pamiętajcie o prawidłowym trzymaniu kredki.
MIŁEJ ZABAWY!!!
|