Witajcie Brzdące…Piękne lasy stworzyliście razem z rodzicami. Jak wrócimy do przedszkola to musicie je koniecznie przynieść, żebyśmy wszyscy mogli je obejrzeć
😊😊😊
1. A dziś zapraszam do zabawy. Piosenkę bardzo dobrze znacie, bo śpiewaliśmy ją nieraz „Głowa, ramiona, kolana, pięty”.
https://www.youtube.com/watch?v=wVs408x3s88
2. Zabawa w uzupełnianie zdań.
Rodzic podaje fragment wypowiedzi, którą uzupełnia dziecko, np. Groźny jak…
Dziecko uzupełnia: …. wilk.
Nie ma złych odpowiedzi.
Szybki jak ...
Skoczny jak ...
Powolny jak ...
Rudy jak ...
Biały jak ...
Czarny jak ...
Pomarańczowy jak ...
3. A teraz kilka ćwiczeń dla wszystkich:
• Zawyj jak wilk
• Skradaj się jak lis
• Udawaj, że jesz miód jak niedźwiedź
• Zwiń się w kulkę jak jeż
• Ćwierkaj jak ptak
• Rechocz jak żaba
• Skacz jak zając
• Lataj jak motyl
• Zapiszcz jak myszka.
4. Otwórzcie teraz czerwone karty pracy na stronie 17. Mamy tam zwierzątka, które chcą dotrzeć do swoich domów. Rysujcie po śladach linii – od zwierzątka do domu. Każdą linię robicie innym kolorem 😊. A teraz podzielcie na sylaby nazwy zwierząt: ża-ba, mo-tyl, śli-mak, lis. Świetnie.
5. Przewróćcie teraz kartkę na kolejna stronę, 18. Popatrzcie uważnie na obrazek przedstawiający zwierzęta leśne. Policzcie, ile mamy zwierząt poruszających się po ziemi, a ile fruwających. Poruszających się po ziemi mamy 4, a fruwających 4. Czy któryś zwierząt jest więcej? Nie, jest ich tyle samo. Na koniec weźcie czarną kredkę i rysujcie drogę sowy do dziupli. Pamiętajcie o staranności i dokładności.
6. Zachęcam do pobytu na powietrzu – choćby krótki spacer.
7. Zadania dla chętnych w załączniku.
Bawcie się dobrze, buziaki 😊 😉 pani Patrycja 😊 😊
|