Dzień dobry „Motylki”!!!
Dzisiaj nadal porozmawiamy o zwierzętach z wiejskiego podwórka, a szczególnie o tym , co wiosną się dzieje na wiejskim podwórku.
1.Na początek poranna gimnastyka. Jak chodzą zwierzątka?
Naśladujcie, proszę, sposób poruszania się określonych zwierzątek.
https://www.youtube.com/watch?v=Ma-2i7U-t5w
2. Wiosną w gospodarstwie pojawiają się młode zwierzątka. Zobaczcie na filmik, a dowiecie się, jak się nazywają dzieci kury, konia, świnki, owcy, kozy, krowy, kota.
Spróbujcie zapamiętać jak najwięcej zwierząt.
Film: Gdzie jest moja mama?
https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c&t=1s
3. Spójrzcie do załącznika na kartę pracy. Połączcie zwierzątko dorosłe z młodym.
4. Zobaczcie jeszcze jeden filmik, żeby utrwalić nazwy zwierząt.
Na końcu filmu będzie zagadka. Możecie sprawdzić, ile zapamiętaliście.
Zwierzęta na wsi – filmik edukacyjny
https://www.youtube.com/watch?v=17pEP4eO7mM&t=135s
5. Poruszajcie się podczas opowieści ruchowej pt: „W wiejskiej zagrodzie”.
Rodzic czyta opowiadanie . Dziecko ilustruje ruchem treść opowiadania.
-Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo - dzieci maszerują po sali, pokoju, naśladują głosy ptactwa domowego:
kury - ko, ko, ko
indyki - gul, gul, gul
kogut - kukuryku
- Zatrzymują się, machają skrzydłami - wykonywanie ruchów rękami.
- Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno - wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.
- Kogut wskoczył na płot - wykonywanie podskoków obunóż.
- Gospodarz sypie ziarno - skłony w przód.
- Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko - przemieszczają się na czworakach.
- Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek - przejście na czworakach po szerokiej ławeczce.
- Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając - przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.
- Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok - przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
- Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory - chód na czworakach, przejście przez "mostek" (jak wyżej).
Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające - stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.
6. Rozwiąż kartę pracy z załącznika- policz ile jest kogutów, świnek, koników i kaczek.
7. Propozycja pracy plastycznej „Owieczka”
W załączniku jest wzór owieczki. Można dowolnie wypełnić wg własnego pomysłu, np. wykleić wełną, wacikami, watą, lub pomalować farbką. Powodzenia!!!
Miłej pracy i zabawy!!!