 |
|
|
|
Środa, 14.04.2021r.
Wiosenne symetrie
|
|
|
|
Witam Was kochane pszczółki, jaki mamy dzisiaj dzień???? Zaśpiewajmy zatem piosenkę po angielsku o dniach tygodnia i powiedzcie jaki mamy dzisiaj dzień (w języku angielskim i polskim):
https://youtu.be/mXMofxtDPUQ
tak dzisiaj mamy: Wednesday, Środa BRAWO :)
1. A teraz zaśpiewajmy piosenkę o pogodzie: What’s the weather? Pamiętacie ją? I odpowiedzcie na pytanie: what’s the weather like today? Jaka jest dzisiaj pogoda?
2. Leniwa ósemka – rysowanie w powietrzu motyla metodą Dennisona – (załącznik a)
Wyciągnijcie do przodu jedną rękę na wysokości oczu. Kreślcie kciukiem koło – w lewa stronę do góry, do dołu wracając do punktu wyjścia. Następnie tą samą ręką kreślcie drugie koło z tego samego punktu, w prawą stronę, ku górze, do dołu i z powrotem do punktu wyjścia – rysujcie ósemkę. Wasze oczy musza podążać za ruchem ręki. Ćwiczenia wykonajcie kilka razy: raz jedną ręką, raz drugą, a także oburącz.
3. Rysowanie leniwych ósemek na papierze.
A teraz poproście Waszych rodziców, żeby na kartce narysowali Wam wykropkowaną ósemkę- rysujcie ósemkę po śladzie, a teraz ułóżcie na stole, bądź podłodze taką samą ósemkę z kolorowych pasków krepiny.
4. Przypomnijcie sobie, jakie ptaszki wracają na wiosnę? A teraz otwórzcie kp. cz. 4 , na str. 41 i sprawdźcie czy dobrze odpowiedzieliście, rysujcie po śladzie nazwy ptaków.
5. W poszukiwaniu wiosennych symetrii – (załącznik nr 1)
Przygotujcie proszę: lusterko, wycięte z kolorowych papierów: kwadrat, koło, trójkąt, prostokąt. Bawcie się w dowolny sposób lusterkiem i przygotowanymi figurami. Co zauważyliście???? Wykorzystajcie wiedzę na temat zjawiska odbicia i symetrii, którą pozyskaliście podczas jesiennych zabaw także z lusterkiem.
6. Dostrzeganie regularności w innych obiektach. Do tej zabawy wykorzystajcie ponownie Wasze figury. Zakryjcie połowę figury np. koło białą kartką. Widzicie tylko połowę figury, prawda? A teraz zakryjcie drugą połowę tej figury, co zaobserwowaliście?
Tak, są one takie same mimo zakrycia jednej części , BRAWO :)
7. Poszukiwanie w pokoju obiektów, w których można zaobserwować zjawisko symetrii.
Odnajdzie w swoim pokoju przedmioty, w których występuje zjawisko symetrii. Wskażcie oś symetrii, czyli linie dzielącą obiekt na dwie równe części.
8. A teraz wykonajcie zadania w kp cz.4, str 46 i 47.
9. Układanie symetrycznych obrazków – (załącznik nr 2)
Przygotujcie proszę tackę,sznurek, piasek, materiały do tworzenia kompozycji: guziki, fasola, korale, figury geometryczne wycięte z papieru, klocki, kredki- co tylko chcecie. Wykonajcie teraz własną kompozycję np. z guzików, fasoli, tzw. symetryczne obrazki.
10. Zabawa ruchowa z elementem toczenia na świeżym powietrzu - toczymy piłkę.
Wiem, że troszeczkę dzisiaj zimno na dworze, ale warto się troszeczkę przewietrzyć :) Zatem wyjdźcie na dwór, stańcie na wyznaczonej linii przez rodzica. Zaproście do zabawy rodzeństwo, rodziców. Toczcie piłkę przed siebie tak, aby potoczyła się ona jak najdalej. Policzcie teraz krokami odległość i ogłoście zwycięzcę :)
11. Jeżeli macie jeszcze ochotę to możecie wykonać karty pracy w załączanych plikach, do wyboru obrazki symetryczne.
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłego dnia, Pani Żaneta :) |
|
|
 |