O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Środa, 14.04.2021r.

Wiosenne symetrie

line

Witam Was kochane pszczółki, jaki mamy dzisiaj dzień???? Zaśpiewajmy zatem piosenkę po angielsku o dniach tygodnia i powiedzcie jaki mamy dzisiaj dzień (w języku angielskim i polskim):
https://youtu.be/mXMofxtDPUQ

tak dzisiaj mamy: Wednesday, Środa BRAWO :)

1. A teraz zaśpiewajmy piosenkę o pogodzie: What’s the weather? Pamiętacie ją? I odpowiedzcie na pytanie: what’s the weather like today? Jaka jest dzisiaj pogoda?

2. Leniwa ósemka – rysowanie w powietrzu motyla metodą Dennisona – (załącznik a)
Wyciągnijcie do przodu jedną rękę na wysokości oczu. Kreślcie kciukiem koło – w lewa stronę do góry, do dołu wracając do punktu wyjścia. Następnie tą samą ręką kreślcie drugie koło z tego samego punktu, w prawą stronę, ku górze, do dołu i z powrotem do punktu wyjścia – rysujcie ósemkę. Wasze oczy musza podążać za ruchem ręki. Ćwiczenia wykonajcie kilka razy: raz jedną ręką, raz drugą, a także oburącz.

3. Rysowanie leniwych ósemek na papierze.
A teraz poproście Waszych rodziców, żeby na kartce narysowali Wam wykropkowaną ósemkę- rysujcie ósemkę po śladzie, a teraz ułóżcie na stole, bądź podłodze taką samą ósemkę z kolorowych pasków krepiny.

4. Przypomnijcie sobie, jakie ptaszki wracają na wiosnę? A teraz otwórzcie kp. cz. 4 , na str. 41 i sprawdźcie czy dobrze odpowiedzieliście, rysujcie po śladzie nazwy ptaków.

5. W poszukiwaniu wiosennych symetrii – (załącznik nr 1)
Przygotujcie proszę: lusterko, wycięte z kolorowych papierów: kwadrat, koło, trójkąt, prostokąt. Bawcie się w dowolny sposób lusterkiem i przygotowanymi figurami. Co zauważyliście???? Wykorzystajcie wiedzę na temat zjawiska odbicia i symetrii, którą pozyskaliście podczas jesiennych zabaw także z lusterkiem.

6. Dostrzeganie regularności w innych obiektach. Do tej zabawy wykorzystajcie ponownie Wasze figury. Zakryjcie połowę figury np. koło białą kartką. Widzicie tylko połowę figury, prawda? A teraz zakryjcie drugą połowę tej figury, co zaobserwowaliście?
Tak, są one takie same mimo zakrycia jednej części , BRAWO :)

7. Poszukiwanie w pokoju obiektów, w których można zaobserwować zjawisko symetrii.
Odnajdzie w swoim pokoju przedmioty, w których występuje zjawisko symetrii. Wskażcie oś symetrii, czyli linie dzielącą obiekt na dwie równe części.

8. A teraz wykonajcie zadania w kp cz.4, str 46 i 47.

9. Układanie symetrycznych obrazków – (załącznik nr 2)
Przygotujcie proszę tackę,sznurek, piasek, materiały do tworzenia kompozycji: guziki, fasola, korale, figury geometryczne wycięte z papieru, klocki, kredki- co tylko chcecie. Wykonajcie teraz własną kompozycję np. z guzików, fasoli, tzw. symetryczne obrazki.

10. Zabawa ruchowa z elementem toczenia na świeżym powietrzu - toczymy piłkę.
Wiem, że troszeczkę dzisiaj zimno na dworze, ale warto się troszeczkę przewietrzyć :) Zatem wyjdźcie na dwór, stańcie na wyznaczonej linii przez rodzica. Zaproście do zabawy rodzeństwo, rodziców. Toczcie piłkę przed siebie tak, aby potoczyła się ona jak najdalej. Policzcie teraz krokami odległość i ogłoście zwycięzcę :)

11. Jeżeli macie jeszcze ochotę to możecie wykonać karty pracy w załączanych plikach, do wyboru obrazki symetryczne.

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłego dnia, Pani Żaneta :)

line

Zdjęcie: Środa, 14.04.2021r. Zdjęcie: Środa, 14.04.2021r. Zdjęcie: Środa, 14.04.2021r. Zdjęcie: Środa, 14.04.2021r. Zdjęcie: Środa, 14.04.2021r. Zdjęcie: Środa, 14.04.2021r. Zdjęcie: Środa, 14.04.2021r. Zdjęcie: Środa, 14.04.2021r. Zdjęcie: Środa, 14.04.2021r. Zdjęcie: Środa, 14.04.2021r. Zdjęcie: Środa, 14.04.2021r. Zdjęcie: Środa, 14.04.2021r. Zdjęcie: Środa, 14.04.2021r. Zdjęcie: Środa, 14.04.2021r. Zdjęcie: Środa, 14.04.2021r.