Dzień dobry Pszczółki 😊
Dzisiejsze spotkanie zaczniemy od krótkiej gimnastyki buzi:
• otwieramy szeroko buzię i naśladujemy ziewanie wymawiając głoskę aaaaaaaaaa/ ćw. wykonujemy kilka razy/
• powtarzamy samogłoski i- o , pamiętając, że wymawiając głoskę i -usta robią duży uśmiech ,a przy głosce o -zaokrąglamy usta/ćw. wykonujemy kilka razy/
• parskamy
• nagryzamy delikatnie górnymi ząbkami dolną wargę, a po chwili dolnymi ząbkami górną wargę /ćw. wykonujmy kilka razy/
• nakładamy mocno dolną wargę na górną i odwrotnie / ćw. wykonujemy kilka razy/
• wysuwamy z buzi język / tak daleko jak to jest możliwe /, następnie kierujemy język do kącików ust, teraz dotykamy językiem brody, a następnie podnosimy w stronę nosa/ ćw. wykonujemy kilka razy/
• przesuwamy język po dolnych ząbkach , zaczynając od lewej strony do prawej, to samo za dolnymi ząbkami/ ćw. wykonujemy kilka razy/
• teraz język dotyka górnych ząbków po zewnętrznej stronie, a następnie po wewnętrznej stronie
WAŻNA SPRAWA :GDY JĘZYK PRZESUWA SIĘ PO ZĄBKACH ŻUCHWA JEST NIERUCHOMA
• na koniec język robi zygzaki na podniebieniu- przesuwa się od ząbków w stronę gardła i od strony gardła do ząbków.
Ostanie nasze wspólne zdalne zajęcia mieliśmy we wtorek. To był ładny, wiosenny dzień. Mam nadzieję, że wykorzystaliście go maksymalnie na pobyt na dworze i dostrzegliście wiosenne zmiany w przyrodzie. Nie ukrywam, że jestem bardzo ciekawa ile oznak wiosny dostrzegliście, liczę na to, że wiele. Mnie najbardziej zafascynowały różne kwiaty i krzewy, zapewne dlatego, że bardzo lubię kwiaty. W KP na s.40 są zdjęcia wiosennych kwiatów .Czy pamiętacie ich nazwy? Aparat mowy macie dzisiaj dobrze przygotowany to teraz starannie podajcie nazwy przedstawionych kwiatków/ KROKUSY, SASANKI, ZAWILCE, PSZYLASZCZKI/.
Mi udało się zobaczyć jeszcze inne kwiaty, które o tej porze roku są już wspaniałą ozdobą ogrodów. Na dole umieściłam ich zdjęcia. Myślę, że większość potraficie prawidłowo nazwać, a jeśli nie, to poproście o pomoc rodziców.
Wśród przedstawionych roślin, jedna jest krzewem. Czy wiecie, która? Kto odgadł, że to forsycja , to brawa dla niego.
A czy wiecie jak nazywają się poszczególne części kwiatu? Połączcie podawane przez rodziców sylaby w słowa, a odpowiedź będzie już gotowa:
Ko-rze- nie
Ło- dy- ga
Liś- cie
kwiat
Jaka jest ich rola w życiu rośliny? Oto kilka podstawowych informacji:
korzeń- dostarcza roślinie z gleby wodę i sole mineralne, a także utrzymuje ją w podłożu.
łodyga-to ona przewodzi wodę i sole mineralne z korzenia do liści
liście-oczyszczają powietrze pobierając z niego dwutlenek węgla, w liściach powstają substancje, które są pokarmem dla rośliny
kwiaty / osadzone są na łodydze/ -ich funkcją jest wytwarzanie nasion , a te są rozprzestrzeniane przez wiatr, wodę, zwierzęta lub człowieka.
Tak więc możemy powiedzieć, że każda z tych części spełnia ważną rolę w życiu kwiatka. . Jeżeli macie w domu kwiaty doniczkowe, to spróbujcie wskazać poszczególne części.
Jeżeli ktoś z Was ma ochotę zgłębić wiadomości dotyczące budowy i rozwoju rośliny , to proponuję
obejrzeć film edukacyjny dla dzieci Czego potrzebują ROŚLINY? Jak rosną, kwitną i owocują?
https://www.youtube.com/watch?v=koVl4AFn3Js
A teraz chwila na zabawę – poruszajcie się przy muzyce .
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
Nadszedł czas na czytanie i wykonanie zadań w KP na s. 39 oraz trzeba jeszcze wykonać szlaczek na s.40. Starannie wykonajcie zadania. Pamiętajcie też, że pracę doprowadzamy do końca.
Na koniec proponuję wykonać pracę plastyczną przedstawiającą bukiet tulipanów w wazonie.
Do wykonania pracy potrzebujemy: kolorowy papier, białą kartkę papieru, farby, pędzel, pojemnik z wodą , nożyczki , plastykowy widelec, klej.
Najpierw wytnijcie z kolorowego papieru wazon, naklejcie go na białą kartkę. Następnie proszę zanurzyć widelec w farbie/ kolor zależy od tego jakiego koloru chcecie mieć tulipany /.Teraz trzeba odbić ślad widelca na kartce w miejscu gdzie ma być kwiat/czynność powtarzamy tyle razy, ile chcecie mieć tulipanów w wazonie/. Kolejny etap, to zanurzenie boku widelca w zielonej farbie i odbicie go na kartce-w ten sposób wykonujemy łodygi i listki.
Tak wykonana praca musi teraz wyschnąć, a później można wykonać piękną ramkę-liczę na Waszą wyobraźnię.
Powodzenia!!!
Pozdrawiam Was 😊
Pani Marysia
|