Witajcie Rybki. Dzisiaj zapraszam do wykonania ćwiczeń gimnastycznych, tym bardziej, że pogoda nie pozwala, aby wyjść na podwórko. Na dworze zimno i deszczowo, więc musimy się rozgrzać. 😊😊😊
1. Ćwiczenia gimnastyczne:
• dzieci spacerują po pokoju, na umówiony sygnał, np. klaśnięcie jak najszybciej stają na jednej nodze.
• rzucanie – rzucamy jak dalej oburącz kulkę papierową. Następnie czołgamy się po nią.
• ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku) ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie).
• ćwiczenie „Koncert” - dziecko siedzi na podłodze, podparte z tyłu dłońmi. Nogi ma ugięte w kolanach. Unosi zgięte nogi i na hasło "bęben!" uderza (lekko!) piętami w podłogę, a na hasło „pianino!” „gra” na niej paluszkami stóp. Może wystukiwać rytm konkretnej piosenki, np. „Wlazł kotek na płotek”.
• ćwiczenie „Wyścig raków” - dziecko opiera się na rękach i nogach (brzuchem do góry), unosi biodra i wędruje w tej pozycji. Będzie miało większą frajdę, jeśli także Rodzic spróbuje!
• zabawa w naleśnika - zawijanie i odwijanie dziecka kocem,
• przyjmowanie i utrzymywanie pozycji „bocian” , „jaskółka” , z otwartymi i zamkniętymi oczami.
2. A teraz Gimnastyczne Koło Fortuny:
https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-87wiczenia
3. Czy jesteście zmęczeni? Mam nadzieję, że nie. Bo teraz możemy trochę poćwiczyć liczenie.
Zabawa z liczeniem „Wiosenne kwiaty” – potrzebne będą łyżki (te małe i te duże z kuchennej szuflady) 😊
Rodzic układa przed dzieckiem 5 łyżeczek. Mówi dziecku, że to są wiosenne kwiaty.
• „Ile jest wiosennych kwiatów?” (dziecko liczy samo, a następnie liczymy jeszcze raz razem z dzieckiem)
• Dokładamy jedną łyżeczkę – „Ile teraz jest kwiatów?”
• Rozkładamy 4 duże łyżki w pewnej odległości od małych łyżek.
• Wskazujemy na małe łyżki i na duże –„To są kwiaty, i to są kwiaty, czy wyglądają tak samo?”
• „Które kwiaty są większe?”
• „Ile jest dużych kwiatów?”
• „O ile więcej jest małych kwiatów?
• Dokładamy dwie duże łyżki – „Ile teraz jest dużych kwiatów?”
• "A ile jest małych kwiatów?"
• Czy małych kwiatów i dużych kwiatów jest tyle samo?"
• Dokładamy jedną małą łyżeczkę - "Ile teraz jest małych kwiatów?"
• „O ile mniej jest dużych kwiatów od małych?”
4. W celu utrwalenia liczenia zachęcam do wykonania kart pracy. Rodzice – kart pracy nie trzeba drukować, wystarczy je pobrać na komputer i dziecko może wodzić paluszkiem po ekranie monitora lub liczyć głośno. Zadanie 5 dla wszystkich, pozostałe są dla chętnych.
Zadanie 1. Policz zające i narysuj tyle kropek, ile jest zająów.
Zadanie 2. Kontynuuj rozpoczęte rytmy.
Zadanie 3. Policz i pokoloruj odpowiednią liczbę kwadratów.
Zadanie 4. Do którego misia należy cień.
Zadanie 5. WYPRAWKA PLASTYCZNA – KARTA NR 17 TORT – rysuj po śladzie tort kolorowymi kredkami, pokoloruj go. Na górnej warstwie naklej tyle świeczek, ile masz lat (naklejki są w teczce).
5. Na koniec zapraszam do obejrzenia filmików (do wyboru):
https://www.youtube.com/watch?v=nWS6MHbPJz4
https://www.youtube.com/watch?v=54Rv8Dlm5m4
I to koniec zadań na dzisiaj. Wyśpijcie się dobrze, bo w poniedziałek pobudka będzie bardzo wcześnie. Czekam na was w naszej sali.
Do zobaczenia Rybki. Pani Patrycja 😊 😊 😊
|