O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

NAUCZANIE ZDALNE 16.04.


line

   Witajcie Rybki. Dzisiaj zapraszam do wykonania ćwiczeń gimnastycznych, tym bardziej, że pogoda nie pozwala, aby wyjść na podwórko. Na dworze zimno i deszczowo, więc musimy się rozgrzać. 😊😊😊

1. Ćwiczenia gimnastyczne:
• dzieci spacerują po pokoju, na umówiony sygnał, np. klaśnięcie jak najszybciej stają na jednej nodze.
• rzucanie – rzucamy jak dalej oburącz kulkę papierową. Następnie czołgamy się po nią.
• ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku) ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie).
• ćwiczenie „Koncert” - dziecko siedzi na podłodze, podparte z tyłu dłońmi. Nogi ma ugięte w kolanach. Unosi zgięte nogi i na hasło "bęben!" uderza (lekko!) piętami w podłogę, a na hasło „pianino!” „gra” na niej paluszkami stóp. Może wystukiwać rytm konkretnej piosenki, np. „Wlazł kotek na płotek”.
• ćwiczenie „Wyścig raków” - dziecko opiera się na rękach i nogach (brzuchem do góry), unosi biodra i wędruje w tej pozycji. Będzie miało większą frajdę, jeśli także Rodzic spróbuje!
• zabawa w naleśnika - zawijanie i odwijanie dziecka kocem,
• przyjmowanie i utrzymywanie pozycji „bocian” , „jaskółka” , z otwartymi i zamkniętymi oczami.

2. A teraz Gimnastyczne Koło Fortuny:
https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-87wiczenia

3. Czy jesteście zmęczeni? Mam nadzieję, że nie. Bo teraz możemy trochę poćwiczyć liczenie.
Zabawa z liczeniem „Wiosenne kwiaty” – potrzebne będą łyżki (te małe i te duże z kuchennej szuflady) 😊
Rodzic układa przed dzieckiem 5 łyżeczek. Mówi dziecku, że to są wiosenne kwiaty.
• „Ile jest wiosennych kwiatów?” (dziecko liczy samo, a następnie liczymy jeszcze raz razem z dzieckiem)
• Dokładamy jedną łyżeczkę – „Ile teraz jest kwiatów?”
• Rozkładamy 4 duże łyżki w pewnej odległości od małych łyżek.
• Wskazujemy na małe łyżki i na duże –„To są kwiaty, i to są kwiaty, czy wyglądają tak samo?”
• „Które kwiaty są większe?”
• „Ile jest dużych kwiatów?”
• „O ile więcej jest małych kwiatów?
• Dokładamy dwie duże łyżki – „Ile teraz jest dużych kwiatów?”
• "A ile jest małych kwiatów?"
• Czy małych kwiatów i dużych kwiatów jest tyle samo?"
• Dokładamy jedną małą łyżeczkę - "Ile teraz jest małych kwiatów?"
• „O ile mniej jest dużych kwiatów od małych?”

4. W celu utrwalenia liczenia zachęcam do wykonania kart pracy. Rodzice – kart pracy nie trzeba drukować, wystarczy je pobrać na komputer i dziecko może wodzić paluszkiem po ekranie monitora lub liczyć głośno. Zadanie 5 dla wszystkich, pozostałe są dla chętnych.

Zadanie 1. Policz zające i narysuj tyle kropek, ile jest zająów.
Zadanie 2. Kontynuuj rozpoczęte rytmy.
Zadanie 3. Policz i pokoloruj odpowiednią liczbę kwadratów.
Zadanie 4. Do którego misia należy cień.
Zadanie 5. WYPRAWKA PLASTYCZNA – KARTA NR 17 TORT – rysuj po śladzie tort kolorowymi kredkami, pokoloruj go. Na górnej warstwie naklej tyle świeczek, ile masz lat (naklejki są w teczce).

5. Na koniec zapraszam do obejrzenia filmików (do wyboru):
https://www.youtube.com/watch?v=nWS6MHbPJz4
https://www.youtube.com/watch?v=54Rv8Dlm5m4

I to koniec zadań na dzisiaj. Wyśpijcie się dobrze, bo w poniedziałek pobudka będzie bardzo wcześnie. Czekam na was w naszej sali.
Do zobaczenia Rybki. Pani Patrycja 😊 😊 😊

line

Plik do pobrania: liczenie.doc
Plik do pobrania: rytmy.doc
Plik do pobrania: zajace.doc