Cel: Rozbudzanie zainteresowania światem przyrody. Aktywne uczestnictwo poprzez oglądanie, szukanie, obserwowanie. Poznawanie zwyczajów zwierząt leśnych ich pożywienia i domów.
1. „Las i jego mieszkańcy”- wiewióreczka liczy orzeszki – tworzenie zbiorów trzyelementowych z wykorzystaniem wiersza Anny Surowiec, utrwalenie tyle samo, mniej, więcej, zapoznanie ze sposobem spędzania zimy przez wybrane zwierzęta leśne, min. wiewiórki.
2. „ Kto zasypia zimą, a kto nie?” – jak wygląda jeż?- praca plastyczna.
3. „Domy zwierząt” – IDZIE JEŻ, SKACZE ZAJĄC… -zabawy rytmiczne przy użyciu instrumentów: bębenek, grzechotka, tamburyno. Zapoznanie z domami wybranych zwierząt: jeż, wiewiórka, niedźwiedź.
4.„Poznajemy ptaki” – praca z obrazkiem, nazywanie ptaków: bocian, jaskółka, łabędzie, dzikie kaczki, gęsi, rozpoznawanie ich po charakterystycznych cechach. Określanie położenia przedmiotów: nad, pod, na, wysoko, nisko.
5. „Zwierzęta i ptaki przygotowują się do zimy” - ptaki cudaki w karmniku – praca plastyczna. Uwrażliwienie na dokarmianie ptaków zimą.
|