Eksperymenty przeprowadzane podczas zajęć cieszą się dużym zainteresowaniem. Celem ogólnym naszych eksperymentów było kształtowanie orientacji małego dziecka w zakresie właściwości powietrza i jego możliwości wykorzystania przez człowieka. Lwiątka bardzo lubią nowe wyzwania, poznawanie świata przyrody i eksperymenty związane ze zmianami zachodzącymi w pogodzie jesienią.
Po wyczerpującej "burzy mózgów" dotyczącej rodzajów wiatru i jego roli w naturze, nauczycielka rozpoczęła serię eksperymentów.
Pierwszy był z piórkami a drugi z balonami. W każdym użyte zostały różne formy wiatru np. podmuch ustami czy pochodzący z suszarki do włosów. Potem, już w grupach, dzieci same wykonywały ćwiczenia oddechowe: utrzymywanie piórka w powietrzu poprzez mocne dmuchanie, nadmuchiwanie balonów i wypuszczanie z nich powietrza. Poza tym, ćwiczyliśmy umiejętność wnioskowania, logicznego myślenia i wyjaśniania obserwowanych zjawisk. |