01-02.09.
CO SŁYCHAĆ W PRZEDSZKOLU?
- rozumienie, że inni mają takie same potrzeby, jak ja: uczestnictwa w zabawach, korzystania z zabawek (szczególnie atrakcyjnych),
- przestrzeganie umów dotyczących korzystania ze wspólnych zabawek – uważne obchodzenie się z nimi, używanie ich zgodnie z przeznaczeniem, niezabieranie innym dzieciom, odkładanie na wyznaczone miejsce każdorazowo po skończonej zabawie,
- stosowanie zasady mówienia głosem o umiarkowanej sile podczas zabaw dowolnych, unikanie organizowania zabaw wywołujących duży hałas w sali,
- wyrabianie śmiałości w spontanicznym wypowiadaniu się w różnych sytuacjach bez lęku, że wypowiedź będzie krytykowana lub ustawicznie poprawiana,
- poznanie cech wielkościowych przedmiotów: wielkość, wysokość,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- umuzykalnianie dzieci,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
05 - 09. 09.
JAKIE SĄ MOJE SUPERMOCE?
- dążenie do zrozumienia i przeżywania wartości moralnych, takich jak: dobro, szacunek, uczciwość, odpowiedzialność, odwaga, sprawiedliwość, szczęście, piękno…
- wskazywanie przeciwieństw poznanych wartości, np.: zło, nieuczciwość, kłamstwo, zwrócenie uwagi na ich nieakceptowanie społeczne
- poznawanie swojego ciała poprzez zabawy,
- dostrzeganie swojej niepowtarzalności,
a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej,
- rozwijanie mowy,
- doskonalenie umiejętności koncentrowania się i skupienia uwagi,
- nabywanie odwagi i umiejętności wypowiadania własnych myśli w kontaktach indywidualnych i zespołowych,
12 – 16.09.
JAK BYĆ SUPERBEZPIECZNYM?
- uświadomienie niebezpieczeństw wynikających
z nieprzestrzegania zakazów
- poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu,
- zapoznanie się z zasadami bezpieczeństwa poza terenem przedszkola,
- poznawanie podstawowych przepisów ruchu drogowego,
- zapoznanie z pracą policjanta,
- odróżnianie i nazywanie wybranych pojazdów i wydawanych przez nie dźwięków,
- zdobywanie orientacji w przestrzeni,
- wzbogacanie słownictwa dzieci o pojęcia związane z tematem,
- zapoznanie z figurami geometrycznymi na przykładzie znaków drogowych,
- ćwiczenia prawidłowej postawy ciała,
- usprawnianie narządów mowy,
- rozróżnianie dźwięków wysokich i niskich,
- sprawne poruszanie się po obwodzie koła,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- umuzykalnianie dzieci.
19 - 23.09.
KIEDY PANI JESIEŃ OBCHODZI URODZINY?
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku,
- zbieranie „skarbów” do kącika przyrody: kasztanów, żołędzi, jarzębiny,
- porównywanie wielkości, kształtu barwy liści,
- nazywanie z jakiego drzewa pochodzą wybrane liście (klon, dąb, kasztan),
- poznawanie wybranych środowisk przyrodniczych – las: charakterystyczna roślinność: drzewa iglaste i liściaste, krzewy, grzyby jadalne i trujące,
charakterystyczne zwierzęta: dzik, sarna, wiewiórka,
-pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnie- nie futra, piór,
- zdobywanie doświadczeń sprzyjających stosowaniu określeń dotyczących wielkości przedmiotów (poprzez różnicowanie, porównywanie, porządkowanie) według wybranej cechy – wzrastającej lub malejącej,
26 – 30. 09.
JAK JESIENIĄ DBAĆ O ZDROWIE?
-obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku,
- nazywanie wybranych owoców krajowych i drzew owocowych,
- nazywanie wybranych owoców egzotycznych,
- określanie kształtów owoców,
- określanie smaku owoców,
- rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw (np. pomidor, ogórek, burak, cebula, marchewka),
-określanie charakterystycznych cech warzyw: kolor, kształt, wielkość,
-rozpoznawanie warzyw na podstawie smaku i dotyku (posługiwanie się określeniami: słodkie, twarde, soczyste),
- uświadomienie, jak duże znaczenie mają owoce i warzywa w codziennej diecie,
- zapoznanie z obrazem graficznym głoski a: litery a, A,
- zapoznanie obrazem graficznym liczby 1 – cyfrą 1.
|