CO SŁYCHAĆ W PRZEDSZKOLU?
Żegnajcie wakacje! Witaj przedszkole!;
Nasze przedszkolne zasady;
Przedszkole nie ma dla nas tajemnic;
Rozmowy zabawek;
W grupie siła.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- zachęcenie do udziału w aktywnościach rozwijających umiejętności komunikacyjne;
- kształtowanie schematu własnego ciała;
- zachęcenie do stosowania przyjętych reguł zachowania w różnych sytuacjach dnia codziennego;
- reagowanie na ustalone sygnały;
- nawiązanie relacji rówieśniczych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- kształtowanie orientacji przestrzennej;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- utrwalenie zasad zawartych w kodeksie przedszkolaka.
JAK BYĆ BEZPIECZNYM?
Zawsze bezpieczni;
Pierwsza pomoc;
Zadowolone światło zielone;Dzień Kropki; Zagrożenia wokół mnie;
Wiem, jak być bezpiecznym.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;
- zapoznanie z wyposażeniem apteczki pierwszej pomocy i sytuacjami, w których wykorzystuje się apteczkę;
- rozwijanie umiejętności opisywania cech przedmiotów i przeliczania;
- utrwalenie numeru alarmowego 112 poprzez śpiew i zabawy przy muzyce;
- nawiązanie relacji rówieśniczych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- kształtowanie orientacji przestrzennej;
- rozumienie znaczenia znaków drogowych w ruchu drogowym;
- rozwijanie umiejętności manualnych.
JAKIE SĄ MOJE SUPERMOCE?
Wyginam śmiało ciało;
Moje zmysły;
Widzę, czuję, słyszę, smakuję;
Moje zainteresowania i talenty;
Trudne sprawy i łatwe rozwiązania.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- kształcenie umiejętności dostrzegania swoich mocnych stron;
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
- kształtowanie świadomości schematu własnego ciała;
- rozwijanie umiejętności określania cech przedmiotów, poznawanych wielozmysłowo;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- nawiązanie relacji rówieśniczych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała;
- organizowanie sytuacji sprzyjających poznawaniu uczuć;
- rozwijanie sprawności manualnej.
CO SIĘ ZMIENIA JESIENIĄ?
Oznaki jesieni;
Coraz mniej liści;
Śladami jesieni w lesie;
Jesienne eksperymenty;
Jesienny ogród i jesienny sad.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- poznawanie oznak jesieni;
- poznawanie wyglądu liści klonu i kasztanowca;
- rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania liści ze względu na ich rodzaj;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- doskonalenie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała;
- utrwalenie znajomości wyglądu wybranych owoców i warzyw;
- rozwijanie umiejętności manualnych.