O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Tematyka tygodniowa.

Wrzesień.

line

CO SŁYCHAĆ W PRZEDSZKOLU?
 Żegnajcie wakacje! Witaj przedszkole!;
Nasze przedszkolne zasady;
Przedszkole nie ma dla nas tajemnic;
Rozmowy zabawek;
W grupie siła.
 
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- zachęcenie do udziału w aktywnościach rozwijających umiejętności komunikacyjne;
- kształtowanie schematu własnego ciała;
- zachęcenie do stosowania przyjętych reguł zachowania w różnych sytuacjach dnia codziennego;
- reagowanie na ustalone sygnały;
- nawiązanie relacji rówieśniczych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- kształtowanie orientacji przestrzennej;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- utrwalenie zasad zawartych w kodeksie przedszkolaka.

JAK BYĆ BEZPIECZNYM?
 Zawsze bezpieczni;
Pierwsza pomoc;
Zadowolone światło zielone;Dzień Kropki; Zagrożenia wokół mnie;
Wiem, jak być bezpiecznym.
 
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;
- zapoznanie z wyposażeniem apteczki pierwszej pomocy i sytuacjami, w których wykorzystuje się apteczkę;
- rozwijanie umiejętności opisywania cech przedmiotów i przeliczania;
- utrwalenie numeru alarmowego 112 poprzez śpiew i zabawy przy muzyce;
- nawiązanie relacji rówieśniczych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- kształtowanie orientacji przestrzennej;
- rozumienie znaczenia znaków drogowych w ruchu drogowym;
- rozwijanie umiejętności manualnych.

 JAKIE SĄ MOJE SUPERMOCE?
 Wyginam śmiało ciało;
Moje zmysły;
Widzę, czuję, słyszę, smakuję;
Moje zainteresowania i talenty;
Trudne sprawy i łatwe rozwiązania.
 
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- kształcenie umiejętności dostrzegania swoich mocnych stron;
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
- kształtowanie świadomości schematu własnego ciała;
- rozwijanie umiejętności określania cech przedmiotów, poznawanych wielozmysłowo;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- nawiązanie relacji rówieśniczych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała;
- organizowanie sytuacji sprzyjających poznawaniu uczuć;
- rozwijanie sprawności manualnej.

 CO SIĘ ZMIENIA JESIENIĄ?
Oznaki jesieni;
Coraz mniej liści;
Śladami jesieni w lesie;
Jesienne eksperymenty;
Jesienny ogród i jesienny sad.
 
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- poznawanie oznak jesieni;
- poznawanie wyglądu liści klonu i kasztanowca;
- rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania liści ze względu na ich rodzaj;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- doskonalenie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała;
- utrwalenie znajomości wyglądu wybranych owoców i warzyw;
- rozwijanie umiejętności manualnych.

line