KOLOROWE WARZYWA
Poznajemy wybrane warzywa;
Warzywo do warzywa;
Witaminowa piosenka;
Kapuściane wzorki;
Jarzynowe zagadki.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
rozwijanie mowy;
rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw;
rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu;
rozwijanie umiejętności tworzenia prostych kolekcji;
umuzykalnienie dzieci;
rozwijanie sprawności manualnych;
rozwijanie mowy i myślenia.
JAK JESIENIĄ DBAĆ O ZDROWIE?
Dbamy o zdrowie;
Z wizytą u lekarza;
Witaminy ukryte w przetworach;
Kwadratowy zawrót głowy;
Zabawy jesienią.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
rozwijanie mowy;
kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych;
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
kształcenie poczucia rytmu;
doskonalenie dykcji i artykulacji;
rozwijanie sprawności ruchowej;
rozwijanie orientacji przestrzennej;
rozwijanie sprawności manualnej;
wzbogacenie wiedzy na temat zachowania sprzyjającego zdrowiu.
CO MOGĘ ROBIĆ JESIENIĄ?
Kalosze i parasol;
W zdrowym ciele - zdrowy duch;
Jesienne zawody;
Jesienny wiatr;
Rośliny tańczące na wietrze.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
zwrócenie uwagi na konieczność dobierania ubioru do warunków atmosferycznych;
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
kształtowanie nawyków sprzyjających zdrowiu;
rozwijanie swobody ruchów;
doskonalenie dykcji i artykulacji;
rozwijanie sprawności ruchowej;
kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poleceń;
rozwijanie sprawności manualnej;
rozwijanie ciekawości poznawczej.
JAKIE PLANY NA JESIEŃ MAJĄ ZWIERZĘTA?
Spiżarnia wiewiórki;
Leśne głosy i odgłosy;
Przyloty i odloty ptaków;
Czas zmienić futro na zimowe;
Pan Jeż.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
rozwijanie mowy;
rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności manualnych;
poznawanie jesiennych zwyczajów wybranych zwierząt;
rozwijanie umiejętności matematycznych;
rozwijanie umiejętności improwizacji ruchowych;
doskonalenie percepcji słuchowej;
rozwijanie sprawności ruchowej;
kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poleceń;
poznanie wyglądu i zwyczajów jeża jesienią;
rozwijanie umiejętności manualnych.
|