Tydzień I. Jesień w ogrodzie
Tydzień II. Jesienny krajobraz
Tydzień III. Co robią zwierzęta jesienią?
Tydzień IV. Deszczowa pogoda
Cele:
·odróżnianie środowiska parku i lasu, poszerzanie wiedzy o zachowaniu w sytuacji znalezienia cudzej własności, rozwijanie empatii, odpowiedzialności
• poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z ptakami, doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie świadomości fonologicznej, ćwiczenie umiejętności planowania pracy, rozwijanie samodzielności
• doskonalenie umiejętności przeliczania, określanie liczebności zbiorów: mniej, więcej, tyle samo, rozwijanie umiejętności doliczania i odliczania, manipulowania przedmiotami, przypomnienie zasad bezpiecznego korzystania z prostych narzędzi, rozwijanie współpracy
• utrwalenie informacji o skarbach jesieni, ćwiczenie pamięci, rozwijanie słuchu muzycznego, percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości muzycznej, doskonalenie współpracy w grupie
• poznanie znaczenia słowa szaruga, doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, przygotowanie do umiejętności czytania i pisania, doskonalenie umiejętności wygrywania i przegrywania podczas zabawy, rozwijanie współpracy w grupie
• ćwiczenie i podawanie nazw kierunków w przestrzeni, poruszanie się według instrukcji, rozwijanie słownictwa, rozwijanie ciekawości badawczej, utrwalenie znajomości zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania eksperymentów, rozwijanie współpracy
• utrwalenie wiedzy o tym, skąd się biorą kałuże, rozwijanie słownika czynnego i słuchu fonematycznego, doskonalenie słuchu muzycznego, rozwijanie współpracy
• utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności pracy w parach, utrwalenie znajomości zasad bezpieczeństwa
|