TYDZIEŃ I 03-07.10.2022
JESIEŃ W SADZIE :
• poznanie niektórych owoców dojrzewających jesienią,
• wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w sadownictwie,
• poszerzenie wiedzy o owocach dojrzewających jesienią, cechach tych owoców,
• kształtowanie sprawności manualnej,
• poznawanie nazw niektórych drzew owocowych,
• rozwijanie umiejętności klasyfikacji,
• kształtowanie umiejętności odwzorowywania,
• doskonalenie umiejętności przeliczania,
• kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej,
• poznanie niektórych sposobów przechowywania żywności
TYDZIEŃ II 10-14.10.2022
JESIEŃ W PARKU I W LESIE :
• odróżnianie środowiska parku i lasu, wzbogacanie wiedzy na temat przyrody,
• poszerzanie wiedzy o zachowaniu w sytuacji znalezienia cudzej własności, rozwijanie empatii,
odpowiedzialności
• poznanie zwyczajów jeża
• doskonalenie umiejętności przeliczania, określanie liczebności zbiorów: mniej, więcej, tyle
samo, rozwijanie umiejętności doliczania i odliczania,
• utrwalenie informacji o skarbach jesieni,
• rozwijanie słuchu muzycznego, percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości muzycznej,
• doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności
TYDZIEŃ III 17-21.10.2022
JESIEŃ W OGRODZIE:
• rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych warzyw,
• doskonalenie orientacji w przestrzeni,
• tworzenie zdrobnień i zgrubień od nazw warzyw
• odróżnianie, które warzywa rosną pod ziemią, a które nad ziemią,
• rozwijanie umiejętności zauważania rytmów i ich odtwarzanie,
• poznanie niektórych właściwości warzyw,
• klasyfikowanie,
• rozwijanie umiejętności muzycznych i sprawności ruchowej,
• rozpoznawanie i podawanie nazw części warzyw (skórka, pestki, miąższ), rozwijanie ciekawości
badawczej,
TYDZIEŃ IV 24-31.10.2022
DESZCZOWA POGODA :
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych
• wprowadzenie pojęcia troska,
• poznanie znaczenia słowa szaruga,
• ćwiczenie i podawanie nazw kierunków w przestrzeni, poruszanie się według instrukcji,
• rozwijanie ciekawości badawczej, utrwalenie znajomości zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania eksperymentów, rozwijanie współpracy
• utrwalenie wiedzy o tym, skąd się biorą kałuże, doskonalenie słuchu muzycznego,
• doskonalenie sprawności manualnej
|