03 – 07. 10.
W CO SIĘ BAWI Z NAMI JESIENNY WIATR?
Cele ogólne:
- utrwalenie wiadomości dotyczących jesieni,
- zapoznanie z rolą wiatru w życiu roślin i ludzi,
- zapoznanie z powstawaniem energii z wiatru,
- zachęcanie do oszczędzania energii,
- zapoznanie z obrazem graficznym głoski o: litery o, O,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- zapoznanie obrazem graficznym liczby 2 – cyfrą 2,
- usprawnianie aparatu mowy,
- doskonalenie motoryki małej,
- umuzykalnianie dzieci,
- diagnoza gotowości szkolnej.
10 - 14. 10.
KTO MOŻE BYĆ NAUCZYCIELEM?
Cele ogólne:
- zapoznanie i przybliżennie pracy nauczyciela,
- wskazywanie cech, jakie musi posiadać nauczyciel,
- wskazywanie miejsc, w jakich może pracować nauczyciel,
- zapoznanie z obrazem graficznym głoski l: literą l, L,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- zapoznanie z obrazem graficznym liczby 3 - cyfrą 3,
- usprawnianie aparatu mowy,
- doskonalenie motoryki małej,
- umuzykanianie dzieci,
- diagnoza gotowości szkolnej,
- program artystyczny z okazji "Pasowania na Starszaka".
17 - 21.10.
JAKI PLAN NA JESIEŃ MAJĄ ZWIERZĘTA?
Cele ogólne:
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku,
- poznawanie wybranych środowisk przyrodniczych – las: charakterystyczne zwierzęta: dzik, sarna, wiewiórka,
-pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnie- nie futra, piór,
- doskonalenie poczucia rytmu,
- zapoznanie z obrazem graficznym głoski m: literą m, M,
- zapoznanie z obrazem graficznym liczby 4 - cyfrą 4,
- doskonalenie sprawności manualnej poprzez pisanie po śladzie,
- doskonalenie umiejętności rachunkowych.
24 - 28.10.
DLACZEGO NAWET SUPERBOHATER MA OBOWIĄZKI?
Cele ogólne:
- poprawne nazywanie członków rodziny, określanie pokrewieństwa między członkami rodziny,
- poznanie praw i obowiązków, dostrzeganie różnic między nimi,
- dostrzeganie różnic pomiędzy miastem a wsią, wskazywanie ich cech charakterystycznych,
- zapoznanie z obrazem graficznym głoski t: litery t, T,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- utrwalenie poznanych figur geometrycznych, w tym trójkąta,
- utrwala poznane piosenki i wierszyki,
- doskonalenie sprawności manualnej poprzez pisanie po śladzie i samodzielnie,
- umuzykalnianie dzieci,
- doskonalenie umiejętności rachunkowych,
- diagnoza gotowości szkolnej – etap jesienny,
- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej.
|