,
- 31.10.- 04.11.
CZY KUJAWIAK MOŻE TAŃCZYĆ KRAKOWIAKA?
Cele ogólne:
- zapoznanie ze strojami ludowymi,
- słuchanie muzyki ludowej,
- zapoznanie z legendą i różnymi legendami Polski,
- wprowadzenie litery d, D,
- wprowadzenie cyfry 5,
- osłuchanie i nauka piosenki „Pan listopad gra na basie”,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- umuzykalnianie dzieci,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności rachunkowych w zakresie 5/lub dostępnym dla siebie zakresie,
- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.
07 - 10.11.
CO POWINIEN WIEDZIEĆ KAŻDY POLAK?
Cele ogólne:
- utrwalenie nazw symboli narodowych,
- zapoznanie z legendą o "Lechu, Czechu i Rusie",
- poznawanie walorów geograficznych Polski,
- poznanie życiorysów sławnych Polaków (Józef Piłsudki i inni),
- zapoznanie ze świętem 11 listopada - Święto Niepodległości,
- wprowadzenie litery i, I,
- odkrywanie liczby/cyfry 5,
- utrwalenie słów i melodii piosenki "Pan listopad gra na basie",
- nazywanie i rozpoznawanie poznanych liter,
- doskonalenie umiejętności rachunkowych,
- wykonanie prac plastycznych zgodnych z tematyką,
- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.
14 – 18.11.
GDZIE MOŻNA SPOTKAĆ MAŁĄ I WIELKĄ NIEDŹWIEDZICĘ?
Cele ogólne:
- poznawanie modelu kuli ziemskiej - globusa,
- wskazywanie kontynentów, mórz i oceanów,
- poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, słuchanie ciekawostek na ich temat,
- gromadzenie literatury, albumów i zdjęć związanych z kosmosem,
- poznawanie zawodów związanych z kosmosem: astronauta, kosmonauta, astrofizyk,
- zachęcanie do rozważań na temat, czy kosmos zamieszkują inne istoty niż ludzie,
- przybliżanie wiadomości o gwiazdach i gwiazdozbiorach,
- rozpoznawanie liter drukowanych: małych i wielkich,
- wprowadzenie litery k, K: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
- czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej,
- kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia,
- wprowadzenie cyfry 0,
- dodawanie w zakresie 10 z użyciem palców lub innych zbiorów zastępczych,
- rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
- wykonywanie prac plastycznych zgodnych z omawianą tematyką.
21 - 25. 11.
BAJKI I BAJECZKI NA DESZCZOWE DNI
Cele ogólne:
- zapoznanie z bohaterami różnych bajek,
- wzbudzanie zainteresowania literaturą,
- wdrażanie do uważnego słuchania wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów,
- wzbogacanie słownictwa dzieci poprzez czytanie bajek,
- wyjaśnienie pojęć: bohater, pozytywny bohater, negatywny bohater, morał,
- zwrócenie uwagi na treści zawarte w bajkach oraz próba odniesienia ich do życia teraźniejszego,
- zapoznanie ze Świętem Pluszowego Misia,
- gromadzenie w wyznaczonym miejscu w sali książek z baśniami i bajkami,
- utrwalenie poznanych liter,
- wprowadzenie cyfry 6,
- doskonalenie sprawności manualnych,
- doskonalenie umiejętności przeliczania.
28.11. – 02.12.
KTÓRY ŻYWIOŁ JEST NAJWAŻNIEJSZY?
Cele ogólne:
- poznawanie żywiołów: ognia, wody, powietrza i ziemi,
- poznawanie dobroczynnego wpływu żywiołów na życie ludzi,
- dostrzeganie niszczycielskiego wpływu żywiołów na życie ludzi,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- utrwalanie poznanych liter,
- doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 6 i więcej,
- budzenie zainteresowania literami,
- umuzykalnianie dzieci,
- wykonywanie prac plastycznych zgodnych z omawianą tematyką,
- poznawanie tradycji andrzejkowych.
|