Tydzień I Czekamy na Mikołaja
Cele:
- pielęgnowanie zwyczajów mikołajkowych
- stwarzanie okazji do okazywania pozytywnych uczuć (radość z otrzymywania prezentów)
- prezentowanie umiejętności wokalnych podczas śpiewania piosenki
- doskonalenie umiejętności komunikowania się
- wprowadzenie nastroju oczekiwania na zbliżające się święta Bożego Narodzenia
- kształcenie spostrzegawczości wzrokowej
- rozwijanie logicznego myślenia
- wyrabianie poczucia rytmu
- wprowadzenie elementu zaciekawienia i niespodzianki jako środków sprzyjających koncentracji uwagi
- wdrażanie do zgodnego współdziałania
- rozwijanie sprawności fizycznej
- poznanie postaci Świętego Mikołaja i jego pomocników – elfów.
Tydzień II Przygotowania do Świąt
Cele:
- poznanie wybranych tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie mowy komunikatywnej i logicznego myślenia, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do aktywnego włączania się w przygotowania do Świąt
- poznanie wybranych tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia, wdrażanie do uważnego słuchania słowa czytanego, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat za pomocą słowa, pracy plastycznej, gestu i mimiki, wdrażanie do niesienia pomocy smutnym, samotnym i pokrzywdzonym
- poznanie potraw charakterystycznych dla wieczerzy wigilijnej, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie liczenia w zakresie 0–6, budzenie zainteresowania eksperymentami, rozwijanie wyobraźni, budzenie zainteresowania tradycjami bożonarodzeniowymi i chęci ich kultywowania
- poznanie piosenki z repertuaru dziecięcego o tematyce związanej ze świętami, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie tężyzny fizycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej
- poznanie wyglądu różnych ozdób choinkowych, rozwijanie sprawności manualnej, poszerzanie doświadczeń plastycznych, zachęcanie do starannego wykonywania prac plastycznych.
Tydzień III Hej, kolęda, kolęda!
Cele:
- utrwalenie znajomości wybranych tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do bycia życzliwym
- rozwijanie umiejętności koncentracji na słowie czytanym, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej (podział słów na sylaby), doskonalenie sprawności manualnej, wdrażanie do współpracy podczas zabaw dydaktycznych, ruchowych i swobodnych
- utrwalenie znajomości nazw figur geometrycznych: trójkąt, koło, kwadrat, wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności przeliczania, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, poszerzenie słownictwa obcojęzycznego, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do zgodnej współpracy w parze i w małej grupie
- poznanie historii związanych z Bożym Narodzeniem i wybranej kolędy, rozwijanie umiejętności wokalnych i językowych, ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia
- utrwalanie wiadomości na temat Bożego Narodzenia, ćwiczenie pamięci, dostarczanie wrażeń sensorycznych, rozwijanie motoryki małej i wyobraźni przestrzennej, ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku.
|