TEMATYKA TYGODNIOWA NA GRUDZIEŃ
DLA GRUPY 3-LATKÓW
JAK WYGLĄDAŁ ŚWIAT PRZED MILIONAMI LAT?
Dinozaury – straszne jaszczury;
Jakie były dinozaury?;
Dlaczego wyginęły dinozaury?;
Dinozaury z wykopalisk;
Górnik.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- wzbogacanie wiedzy o dinozaurach oraz górniku;
- rozwijanie koncentracji uwagi;
- wzbudzanie ciekawości badawczej dziecka;
- rozwijanie wyobraźni;
- rozwijanie zainteresowań książką o wybranej tematyce;
- rozwijanie słownictwa czynnego.
CO CIESZY MIKOŁAJA?
Poznajcie św. Mikołaja;
Prezenty, prezenciki;
Św. Mikołaj i sanie;
Akcja Pomagam!;
Prezent dla mikołaja.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- nabywanie umiejętności skupiania uwagi na treści opowiadania;
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji;
- rozwijanie umiejętności przeliczania wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych;
- stosowanie podczas zabaw określeń: długi – krótki, mały – duży;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- ćwiczenia pamięci poprzez naukę krótkich, prostych rymowanek.
IDZIE ZIMA ZE ŚNIEGIEM
Zaczarowane zielone drzewko;
Spotkanie z bałwankiem;
Zimowa aura;
Biała, mroźna zima;
Płatki śniegu.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- wzbogacanie wiedzy na temat tradycji ubierania choinki;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie koncentracji uwagi;
- utrwalanie pojęć matematycznych: mały, duży, pojęcie koła, doskonalenie liczenia w zakresie 1-3;
- poznanie zimowej garderoby;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- kształcenie poczucia rytmu;
- rozwijanie sprawności manualnej.
O CZYM W ŚWIĘTA KAŻDY Z NAS PAMIĘTA ?
Przygotowania do świąt;
Tradycje bożonarodzeniowe;
Magia świąt;
Wigilijne niespodzianki;
Świąteczne życzenia.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego;
- poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia;
- doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami: mały – duży, krótki – długi, nisko – wysoko;
- rozwijanie percepcji słuchowej;
- rozwijanie mowy;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała;
- integrowanie się z rówieśnikami podczas wspólnego występu;
- kształtowanie umiejętności społecznych;
- zapoznanie ze zwyczajem składania życzeń świątecznych i wysyłania kartek z życzeniami.