O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Rozkład materiału

Styczeń

line

Tydzień I – Nadchodzi nowy rok (02.01 - 05.01)

Cele:

- poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego

- rozwijanie tężyzny fizycznej

- poznanie czynności wykonywanych w dzień i w nocy

- dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy

- rozwijanie sprawności manualnej

- doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby

- utrwalenie nazw dni tygodnia

- doskonalenie umiejętności odwzorowywania

- poznanie cech pór roku.



Tydzień II – Sporty zimowe (09.01 - 13.01)

Cele:


- poznanie zasad sportowego zachowania

- zachęcenie do zachowania postawy fair play podczas zabaw

- utrwalenie zasad bezpiecznego zjeżdżania z górki na sankach

- doskonalenie aparatu mowy

- rozwijanie słuchu fonematycznego

- wdrażanie do słuchania utworów literackich

- poznanie łyżwiarstwa jako dyscypliny sportowej

- ćwiczenie pamięci

- kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu.



Tydzień III - Wiadomości z daleka (16.01 - 20.01)

Cele:


- poznanie zawodu listonosza

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

- poznanie funkcji i wyglądu różnych telefonów (starych i współczesnych)

- rozwijanie sprawności manualnej

- wdrażanie do zgodnej współpracy w parze i grupie

- utwalenie pojęć duży i mały

- doskonalenie umiejętności przeliczania

- rozwijanie sprawności manualnej rąk

- wzmacnianie poczucia własnej wartości

- poznanie drogi listu od nadawcy do adresata.



Tydzień IV - Dzień Babci i Dzień Dziadka (23.01 - 27.01)

Cele:


- poznanie znaczenia słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych

- uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych

- rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia ortofoniczne i narządów artykulacyjnych

- rozwijanie koncentracji na słowie czytanym

- ukazywanie walorów posiadania rodziny, głównie dziadków

- wskazywanie cech charakteryzujących dzieci i osoby starsze

- doskonalenie umiejętności klasyfikacji

- poznanie i nauka nowej piosenki

- poznanie kolejności działań podczas wykonywania laurki

- poszerzenie doświadczeń plastycznych.

line