 |
|
|
|
Rozkład materiału
Styczeń
|
|
|
|
Tydzień I – Nadchodzi nowy rok (02.01 - 05.01)
Cele:
- poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego
- rozwijanie tężyzny fizycznej
- poznanie czynności wykonywanych w dzień i w nocy
- dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy
- rozwijanie sprawności manualnej
- doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby
- utrwalenie nazw dni tygodnia
- doskonalenie umiejętności odwzorowywania
- poznanie cech pór roku.
Tydzień II – Sporty zimowe (09.01 - 13.01)
Cele:
- poznanie zasad sportowego zachowania
- zachęcenie do zachowania postawy fair play podczas zabaw
- utrwalenie zasad bezpiecznego zjeżdżania z górki na sankach
- doskonalenie aparatu mowy
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- wdrażanie do słuchania utworów literackich
- poznanie łyżwiarstwa jako dyscypliny sportowej
- ćwiczenie pamięci
- kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu.
Tydzień III - Wiadomości z daleka (16.01 - 20.01)
Cele:
- poznanie zawodu listonosza
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- poznanie funkcji i wyglądu różnych telefonów (starych i współczesnych)
- rozwijanie sprawności manualnej
- wdrażanie do zgodnej współpracy w parze i grupie
- utwalenie pojęć duży i mały
- doskonalenie umiejętności przeliczania
- rozwijanie sprawności manualnej rąk
- wzmacnianie poczucia własnej wartości
- poznanie drogi listu od nadawcy do adresata.
Tydzień IV - Dzień Babci i Dzień Dziadka (23.01 - 27.01)
Cele:
- poznanie znaczenia słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych
- uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych
- rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia ortofoniczne i narządów artykulacyjnych
- rozwijanie koncentracji na słowie czytanym
- ukazywanie walorów posiadania rodziny, głównie dziadków
- wskazywanie cech charakteryzujących dzieci i osoby starsze
- doskonalenie umiejętności klasyfikacji
- poznanie i nauka nowej piosenki
- poznanie kolejności działań podczas wykonywania laurki
- poszerzenie doświadczeń plastycznych.
|
|
|
 |