O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

TEAMTYKA - STYCZEŃ


line

02 - 05.01.
CZY MOŻNA COFNĄĆ CZAS?
Cele ogólne:

- rozwijanie zainteresowania zjawiskami społecznymi i kulturowymi,
- zapoznanie z różnymi sposobami spędzania nocy sylwestrowej i witania Nowego Roku,
- utrwalanie nazw dni tygodnia,
- utrwalanie nazw pór roku i ich charakterystycznych oznak i cech,
- zapoznanie z nazwami miesięcy i przyporządkowanie ich każdej z pór roku,
- doskonalenie umiejętności logicznego odpowiadania na postawione pytania,
- rozwijanie umiejętności słuchania tekstów literackich w skupieniu,
- wprowadzenie litery u, U – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- posługiwanie się pojęciami: najstarszy, najmłodszy, najwyższy, najniższy.

09 - 13.01.
JAKIE SPORTY UPRAWIA PANI ZIMA?
Cele ogólne:

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwrócenie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie,
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne,
- poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie,
- zapoznanie ze sportami zimowymi, poprawne nazywanie sprzętu sportowego i sportowców uprawiających poszczególne dyscypliny sportowe,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- doskonalenie orientacji w przestrzeni,
- umuzykalnianie dzieci,
- uświadomienie zagrożeń wynikających podczas zabaw zimowych - zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w czasie zabaw na powietrzu,
- odkrywanie litery s, S,
- utrwalanie nazw dni tygodnia i miesięcy.

16 - 20.01.
KTO TO TAKI: MAMA MAMY, TATA TATY?
Cele ogólne:

- podawanie informacji na temat swojej rodziny,
- podawanie stopnia pokrewieństwa między członkami rodziny, np. Babcia to mama mamy lub mama taty.,
- poprawne nazywanie członków najbliższej rodziny,
- wyjaśnienie pojęć; dom, rodzina, członek rodziny, dom rodzinny,
- kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku dla najbliższych członków rodziny,
- zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w życiu rodzinnym,
- okazywanie szacunku osobom starszym,
- pomaganie w lekkich pracach gospodarczych,
- samodzielne przygotowanie drobnych prezentów lub obmyślanie niespodzianek dla domowników z okazji ich święta (np. Dzień Babci i Dziadka),
- uczestniczenie w obchodach świąt o charakterze rodzinnym, takich jak Dzień Babci i Dziadka,
- wykonanie przy współudziale nauczyciela drobnych prezentów dla domowników,
- przygotowanie programu artystycznego, prezentowanie własnych umiejętności (krótkie piosenki, wiersze…)
- doskonalenie sprawności manualnej,
- doskonalenie umiejętności rachunkowych,
- utrwalanie poznanych liter,
- doskonalenie sprawności fizycznej,
- doskonalenie artykulacji i aparatu mowy,
- wprowadzenie litery y, Y,
- wporwadzenie cyfry 8.

23 - 27.01.
DLACZEGO PEWIEN CZWARTEK JEST TŁUSTY?
Cele ogólne:

- rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem,
- zabawy rytmiczne przy akompaniamencie dowolnego instrumentu muzycznego,
- zabawy ze śpiewem,
- rozwijanie umiejętności estetycznego poruszania się przy różnych dźwiękach muzyki,
- dowolne interpretowanie muzyki ruchem,
- zabawy z zastosowaniem elementów tańca,
- rozwijanie różnorodnych form ekspresji,
- wyrażanie gestem, ruchem zjawisk otaczającej rzeczywistości, treści literatury, muzyki,
- rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji,
- współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych,
- uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku radość i satysfakcję,
- utrwalenie poznanych liter,
- wprowadzenie cyfry 9.


line