 |
|
|
|
Tematyka tygodniowa.
Styczeń.
|
|
|
|
TEMATYKA TYGODNIOWA NA STYCZEŃ
DLA GRUPY 3-LATKÓW
SKĄD WIEM, ŻE MIJA CZAS?
Witamy Nowy Rok;
Zegary i zegarki;
Dzień i noc;
Cztery pory roku;
Moje noworoczne marzenie.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- poznawanie zwyczajów związanych z witaniem nowego roku;
- rozwijanie mowy;
- poznawanie rodzajów przyrządów do odmierzania czasu;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- uwrażliwienie na różne elementy muzyki;
- rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- rozwijanie inwencji twórczej;
- rozwijanie umiejętności manualnych.
KTO DOKARMIA ZIMĄ ZWIERZĘTA?
Goście w karmniku;
Menu dla sikorek;
Leśna stołówka;
Z wizytą u leśniczego;
Karmnik.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na treści opowiadania;
- rozumienie konieczności dokarmiania ptaków w okresie zimowym;
- rozwijanie sprawności rachunkowych;
- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej;
- opanowanie melodii i tekstu piosenki;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- zachęcanie do uważnego słuchania N.;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- doskonalenie wiedzy na temat dokarmiania zwierząt zimą.
ZA CO KOCHAM MOJE BABCIE I MOICH DZIADKÓW?
Babcia i dziadek;
Zabawy z babcią i dziadkiem;
Dzieciństwo moich dziadków;
Prezent dla babci i dziadka;
Teatr dla babci i dziadka.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- poznawanie rodzajów zabawek popularnych dawniej i obecnie;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- opanowanie melodii i tekstu piosenki;
- rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
- zachęcanie do uważnego słuchania N;
- zachęcanie do sprawiania przyjemności bliskim;
- rozwijanie umiejętności manualnych.
JAKIE SPORTY UPRAWIAM ZIMĄ?
Bezpieczne zabawy zimą;
Dni tygodnia;
Sporty i zabawy zimowe;
Badamy śnieg;
Zimowy krajobraz.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimą;
- poznawanie nazw dni tygodnia;
- kształtowanie orientacji w przestrzeni;
- rozwijanie swobody ruchów podczas zabaw;
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- zdobywanie wiadomości dotyczących charakterystycznych cech zimy;
- rozwijanie umiejętności manualnych.
|
|
|
 |