TEMATYKA TYGODNIOWA NA LUTY
DLA GRUPY 3-LATKÓW
ZA JAKĄ POSTAĆ PRZEBIORĘ SIĘ NA BAL?
Stroje na karnawał;
Bale jak z bajki;
Jak tańczy się w karnawale;
Tłusty czwartek;
Słodki stół. Bal karnawałowy.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- zapoznanie z tematyka dotyczącą karnawału;
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania według podanego kryterium;
- rozwijanie logicznego myślenia;
- rozwijanie koordynacji słuchowo - ruchowej;
- rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu ;
- zapoznanie z tradycją tłustego czwartku;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- zwiększanie wiadomości na temat przysmaków karnawałowych.
JAKA JEST MOJA ULUBIONA BAŚŃ?
Książki z mojej półki;
Postaci z bajek;
Z wizytą w bibliotece;
Uwalniamy książkę;
Moja książka.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci;
- kształtowanie świadomości na temat książki jako źródła wiedzy;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie koordynacji ruchowej;
- wykonanie układu ruchowego do piosenki;
- wzbogacenie wiedzy na temat budowy książki;
- rozwijanie wyobraźni twórczej i umiejętności manualnych.
GDZIE MIESZKA SZTUKA?
Kino;
Teatr;
Muzeum;
Filharmonia;
Jestem artystą.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
- układanie kompozycji z figur geometrycznych:
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności manualnej;
- rozwijanie swobody ruchu, pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej;
- opanowanie melodii i tekstu piosenki;
- rozwijanie sprawności ruchowej.
|