13 – 17.02.
KTO JEST KUCHARZEM LEŚNYCH ZWIERZĄT?
Cele ogólne:
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwrócenie uwagi
na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie,
- poznawanie zjawisk atmosferycznych
charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne,
- poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- doskonalenie orientacji w przestrzeni,
- umuzykalnianie dzieci,
- uświadomienie zagrożeń wynikających podczas zabaw zimowych - zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w czasie zabaw na powietrzu,
- poznawanie zwierząt, które zapadły w sen zimowy, a które nie śpią w czasie zimy,
- uświadomienie konieczności dokarmiania ptaków i innych zwierząt leśnych w okresie zimy,
- wprowadzenie litery j, J: wielkiej i małej, drukowanej i pisanej,
- utrwalanie poznanych cyfr/liczb,
- utrwalanie figur geometrycznych.
20 - 24.02.
GDZIE PUKA SZTUKA?
Cele ogólne:
- uwrażliwienie dzieci na piękno muzyki,
- słuchanie muzyki wokalnej i instrumentalnej na żywo i z nagrań,
- doskonalenie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek,
- rozwijanie wrażliwości słuchowej,
- rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem,
- udział w pokazie tanecznym,
- zachęcanie do improwizacji rytmicznych i melodycznych,
- uwrażliwienie dzieci na piękno przedstawień teatralnych,
- budzenie zainteresowania teatrem,
- dostrzeganie różnic pomiędzy teatrem a kinem,
- wyjazd do Teatru Miejskiego w Lesznie na przedstawianie „Don Kichot”,
- wyjazd do II Liceum Ogólnokształcącego w Lesznie na przedstawienie „Kraina Lodu”,
- wprowadzenie litery r, R,
- wprowadzenie znaku matematycznego „-„
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.
27-28.02. / 01-03.03.
CO ŁĄCZY KURĘ I DINOZAURA
Cele ogólne:
- poznawanie historii powstawania węgla kamiennego, jego właściwości,
- poznawanie wybranych zwierząt - dinozaurów i roślin żyjących przed milionami lat,
- rozwijanie zainteresowań dinozaurami,
- wzbogacanie kącika książkowego o pozycje związane z tematyką,
- wprowadzenie litery c, C,
- utrwalanie poznanych liter,
- doskonalenie umiejętności rachunkowych z wykorzystaniem znaków „+” i „-„
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie poczucia estetyki, dokładności i staranności podczas wykonywania prac plastycznych,
- umuzykalnianie dzieci.
|