Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)
Tydzień III. Karnawał
• poznanie znaczenia słowa karnawał, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie empatii, uwrażliwianie na potrzeby drugiego człowieka,
• poszerzanie słownictwa obcojęzycznego, poznanie znaczenia słów: przebranie, ubranie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie twórczego myślenia, wdrażanie do zachowywania ciszy podczas wykonywania wszelkich ćwiczeń i zadań,
• utrwalanie znajomości nazw kolorów, wzbogacanie słownictwa (konfetti, serpentyna), doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 0–6, rozwijanie logicznego myślenia, wprowadzenie pojęcia zero, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie sprawności manualnej, wzmacnianie wiary we własne możliwości,
• poznanie tradycji związanych z tłustym czwartkiem, rozwijanie umiejętności wokalnych i pamięci muzycznej, rozwijanie koordynacji wzrokowo-
-ruchowej, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do włączania się w przygotowania do tłustego czwartku,
• utrwalenie wiadomości dotyczących karnawału, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania pracy plastycznej, poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozbudzanie ciekawości poznawczej, kształtowanie zmysłów, zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z rekwizytem.
Tydzień IV.Wszystko jest muzyką
• poznanie źródeł pochodzenia różnych dźwięków, rozwijanie percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości na dźwięki i muzykę, utrwalenie zasad komunikacji, budowanie postawy zaufania wobec innych ludzi,
• wyjaśnienie i utrwalenie znajomości pojęć: dyrygent, orkiestra, batuta, poznanie i utrwalenie znajomości nazw instrumentów, kształtowanie umiejętności swobodnego wypowiadania się, rozwijanie umiejętności pracy z tekstem, uświadomienie wartości wynikających z obcowania z muzyką klasyczną, uczestnictwem w koncertach
• doskonalenie umiejętności układania i kontynuowania rytmów, kształtowanie umiejętności deszyfrowania kodów, rozwijanie wrażliwości dotykowej, wdrażanie do zgodnej współpracy w parach,
• poznawanie nowej piosenki, utrwalanie znajomości nazw emocji, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji związanych z muzyką, rozwijanie kreatywności podczas tworzenia prac plastycznych inspirowanych muzyką, rozwijanie szacunku do odrębnego sposobu przeżywania emocji przez poszczególne osoby,
• utrwalenie wiedzy na temat muzyki wokół nas, aktywne uczestniczenie w eksperymentach i zabawach badawczych, ćwiczenie umiejętności wyciągania i formułowania wniosków, rozwijanie zdolności plastyczno-technicznych, zachęcanie do podejmowania samodzielnych działań i wyrażania ekspresji artystycznej.
|