TYDZIEŃ I: 06-10.03.2023
W ŚWIECIE KSIĄŻEK:
• poznanie sposobu dbania o książki,
• kształtowanie nawyku czytania książek i odkładania ich na półkę,
• wdrażanie do poczucia odpowiedzialności za wspólne mienie
• poznanie pojęć biblioteka, księgarnia i różnic między tymi miejscami,
• ćwiczenie właściwego zachowania podczas wizyt w bibliotece, księgarni,
• doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej,
• zapoznanie z akcją „Drugie życie książki”,
• uświadomienie wartości wynikającej z obcowania z książkami
• poznanie procesu tworzenia książki i zawodów związanych z tym procesem,
• doskonalenie umiejętności przeliczania,
• doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi
• poznanie nowej piosenki,
• rozwijanie słuchu muzycznego,
• ćwiczenie umiejętności klasyfikowania książek ze względu na tematykę,
TYDZIEŃ II : 13-17.03.2023
PRZEBUDZENIE PO ZIMIE :
• poznawanie oznak wiosennej pogody,
• poznanie definicji zwrotów: ubierać się na cebulkę, w marcu jak w garncu,
• utrwalenie znajomości nazw części garderoby, kształtowanie umiejętności dostosowywania stroju do pogody i ubierania się na
cebulkę,
• rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej,
• rozwijanie świadomości występowania różnorodnych zjawisk atmosferycznych,
• nabywanie wiedzy na temat różnych typów kalendarzy,
• doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych,
• poznanie budowy ptaka
• poznanie ptaków przylatujących wiosną do Polski,
• ćwiczenie orientacji w przestrzeni,
• kształtowanie poczucia formy i „pulsu” muzycznego,
• kształtowanie poczucia rytmu,
• poznanie zjawiska powstawania tęczy,
• kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów przyrodniczych i formułowania wniosków, utrwalenie
wiedzy dotyczącej tematu tygodnia,
• ćwiczenie kreatywności
TYDZIEŃ III : 20-24.03.2023
W WIOSENNYM OGRODZIE:
• poznanie etapów prac wykonywanych wiosną w ogrodzie,
• poznanie nazw i zastosowania sprzętów ogrodniczych,
• poznanie nazw wiosennych kwiatów,
• utrwalanie wiedzy dotyczącej wzrostu roślin (z nasion lub cebulek),
• utrwalenie wiadomości o warunkach niezbędnych do życia i wzrostu roślin,
• kultywowanie tradycji ludowych związanych z pierwszym dniem wiosny
• doskonalenie umiejętności przeliczania, posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi, ćwiczenie umiejętności czytania znaków,
• rozwijanie sprawności ruchowej i umiejętności reagowania na sygnał w zabawie,
• kształtowanie wrażliwości na otaczającą przyrodę,
• kształtowanie postawy proekologicznej, rozwijanie wrażliwości sensorycznej,
• rozwijanie odpowiedzialności za założoną hodowlę
TYDZIEŃ IV/I : 27.03- 05.04.2023
OD KURNIKA DO WIELKANOCNEGO KOSZYKA :
• poznanie wybranych tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą,
• rozwijanie wiedzy na temat działania gospodarstwa wiejskiego, pracy gospodarza / rolnika,
• utrwalenie znajomości nazw zwierząt hodowlanych i budynków będących częścią gospodarstwa,
• poznaje korzyści wynikające z hodowli zwierząt
• rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta hodowlane, kształtowanie nawyku systematycznej pracy
• poznanie i utrwalenie znajomości nazw młodych zwierząt hodowlanych,
• doskonalenie umiejętności analizy sylabowej,
• poznanie nazw członków ptasich rodzin,
• kształtowanie umiejętności wyodrębniania ze zbioru jednostki na podstawie podanej cechy,
|