TEMATYKA TYGODNOWA W MIESIĄCU MARZEC
Tydzień I: Jaka pogoda jest w marcu
Tydzień II: Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?
Tydzień III: Z czego to jest zrobione?
Tydzień IV: Jakie wzory i kolory mają pisanki?
Cele ogólne:
• rozwijanie mowy
• zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny
• określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych
• rozwijanie umiejętności matematycznych
• rozwijanie koncentracji uwagi
• rozwijanie poczucia rytmu
• rozwijanie sprawności manualnej
• kojarzenie zjawisk atmosferycznych dla marcowej pogody
• zapoznanie z charakterystycznymi cechami wczesnej wiosny
• rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
• wyrabianie umiejętności reagowania na dźwięk poprzez ruch
• zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami
• budzenie zainteresowań dotyczących gliny
• zapoznanie z etapami produkcji chleba
• zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi
• rozwijanie orientacji przestrzennej
• reagowanie na zmiany dźwięków instrumentu
• zapoznanie z tradycją malowania pisanek
|