 |
|
|
|
Tematyka tygodniowa.
Marzec.
|
|
|
|
TEMATYKA TYGODNIOWA NA MARZEC
DLA GRUPY 3-LATKÓW
JAKA POGODA JEST W MARCU?
Przysłowia o pogodzie;
Wiosenne zjawiska pogodowe;
Żywioły;
Dobroczynny wpływ pogody;
Prognoza pogody.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny;
- określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- kojarzenie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marcowej pogody;
- rozwijanie umiejętności manualnych.
PO CZYM MOŻNA POZNAĆ, ŻE NADCHODZI WIOSNA?
Prace na polu;
Prace w ogrodzie;
Przyloty ptaków;
Wiosenna pogoda;
Wiosenne kwiaty.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- zapoznanie z charakterystycznymi cechami wczesnej wiosny;
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania;
- rozwijanie sprawności rachunkowych;
- rozwijanie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej;
- wyrabianie umiejętności reagowania na dźwięki poprzez ruch;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami;
- rozwijanie sprawności manualnej.
Z CZEGO TO JEST ZROBIONE?
Gliniany dzbanek;
Chleb;
Ser biały;
Wełniany sweterek;
Kolorowy papier.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- budzenie zainteresowań dotyczących gliny i produkcji przedmiotów ceramicznych;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- zapoznanie z etapami produkcji chleba i różnymi rodzajami pieczywa;
- ćwiczenie szybkiej reakcji na hasło;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- rozwijanie umiejętności manualnych;
- wzbogacenie wiedzy na temat owcy.
CZEGO POTRZEBUJĄ ZWIERZĘTA?
Nasi pupile;
Zwierzęta z wiejskiego podwórka;
Zwierzęta z naszych pól;
Zwierzęta z naszych lasów;
Moje zwierzątko.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt;
- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- wyzwalanie aktywności i ekspresji poprzez rytm i melodię piosenki;
- doskonalenie artykulacji i dykcji;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- wzbogacenie wiadomości na temat psa;
- rozwijanie umiejętności manualnych.
|
|
|
 |