O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Tematyka tygodniowa.

Marzec.

line

TEMATYKA TYGODNIOWA NA MARZEC
DLA GRUPY 3-LATKÓW


JAKA POGODA JEST W MARCU?

Przysłowia o pogodzie;
Wiosenne zjawiska pogodowe;
Żywioły;
Dobroczynny wpływ pogody;
Prognoza pogody.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

- rozwijanie mowy;
- zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny;
- określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- kojarzenie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marcowej pogody;
- rozwijanie umiejętności manualnych.

PO CZYM MOŻNA POZNAĆ, ŻE NADCHODZI WIOSNA?

Prace na polu;
Prace w ogrodzie;
Przyloty ptaków;
Wiosenna pogoda;
Wiosenne kwiaty.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

- zapoznanie z charakterystycznymi cechami wczesnej wiosny;
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania;
- rozwijanie sprawności rachunkowych;
- rozwijanie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej;
- wyrabianie umiejętności reagowania na dźwięki poprzez ruch;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami;
- rozwijanie sprawności manualnej.

Z CZEGO TO JEST ZROBIONE?

Gliniany dzbanek;
Chleb;
Ser biały;
Wełniany sweterek;
Kolorowy papier.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

- rozwijanie mowy;
- budzenie zainteresowań dotyczących gliny i produkcji przedmiotów ceramicznych;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- zapoznanie z etapami produkcji chleba i różnymi rodzajami pieczywa;
- ćwiczenie szybkiej reakcji na hasło;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- rozwijanie umiejętności manualnych;
- wzbogacenie wiedzy na temat owcy.

CZEGO POTRZEBUJĄ ZWIERZĘTA?

Nasi pupile;
Zwierzęta z wiejskiego podwórka;
Zwierzęta z naszych pól;
Zwierzęta z naszych lasów;
Moje zwierzątko.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

- rozwijanie mowy;
- uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt;
- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- wyzwalanie aktywności i ekspresji poprzez rytm i melodię piosenki;
- doskonalenie artykulacji i dykcji;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- wzbogacenie wiadomości na temat psa;
- rozwijanie umiejętności manualnych.

line