TEMATYKA TYGODNIOWA NA MIESIĄC MARZEC:
Tydzień II (06.03 - 10.03) - W świecie książek
Cele:
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych,
- utrwalenie nawyku kulturalnego zachowania się w bibliotece,
- kształtowanie poczucia szacunku do książek,
- rozwijanie pamięci muzycznej,
- poznanie sposobu dbania o książki,
- poznanie pojęć biblioteka, księgarnia i wskazanie różnic pomiędzy tymi miejscami,
- doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej,
- poznanie procesu tworzenia książki i zawodów związanych z tym procesem,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego.
Tydzień III (13.03 - 17.03) - Prehistoryczny świat
Cele:
- poznanie nazw zawodów: archeolog, paleontolog,
- doskonalenie aparatu mowy,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- wdrażanie do słuchania utworów literackich,
- poznanie i utrwalenie nazw dinozaurów,
- rozumienie pojęć: mięsożerny, roślinożerny,
- poszerzenie i utrwalenie wiedzy na temat życia dinozaurów,
- doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności,
- rozwijanie kreatywności,
- zachęcenie do wspólnej, grupowej zabawy,
- rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki.
Tydzień IV - (20.03 - 24.03) - Przebudzenie po zimie
Cele:
- rozwijanie sprawności manualnej,
- wdrażanie do zgodnej współpracy w parze i grupie,
- poznawanie oznak wiosennej pogody,
- rozwijanie słownika czynnego,
- poznanie definicji zwrotów: w marcu jak w garncu, ubierać się na cebulkę,
- rozwijanie świadomości występowania różnorodnych zjawisk atmosferycznych,
- zachęcanie do systematycznej pracy,
- doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych,
- kształtowanie umiejętności prowadzenia kalendarza pogodowego,
- poznanie ptaków przylatujących wiosną do Polski.
Tydzień V (27.03 - 31.03) - Dbamy o nasze zdrowie
Cele:
- utrwalenie nazw części ciała,
- poznanie zawodu lekarza,
- rozwijanie tężyzny fizycznej,
- zachęcenie do uważnego obserwowania swojego ciała,
- poznanie zmysłów i odpowiadających im narządów,
- poznanie zasad utrzymania higieny jamy ustnej,
- poznanie zawodu stomatologa,
- rozwijanie umiejętności klasyfikacji według symbolu,
- kształtowanie nawyku mycia zębów,
- poznanie różnych nazw aktywności fizycznych oraz zasad zdrowego odżywiania. |