O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

TEMATYKA - MARZEC


line

06 – 10.03.
Z CZEGO TO JEST ZROBIONE?
Cele ogólne:

- rozwijanie u dzieci pozytywnego stosunku do zwierząt,
- określanie roli zwierząt w życiu człowieka,
- wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi,
- poznawanie etapów powstawania wybranych produktów otrzymywanych z hodowli zwierząt: nabiał, wełna,
- poznawanie etapów powstawania chleba,
- budzenie szacunku dla pracy innych ludzi,
- wprowadzenie litery g, G – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
- wprowadzenie liczby 10,
- umuzykalnianie dzieci,
- usprawnianie narządów mowy,
- rozwijanie słuchu,
- doskonalenie umiejętności rachunkowych,
- doskonalenie ogólnej sprawności ruchowej,
- doskonalenie sprawności manualnej.


13 – 17.03.
DLACZEGO W MARCU JEST JAK W GARNCU?
Cele ogólne:

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, szpaki, czajki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy),
- poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pierwszych pąków na drzewach,
- rozwijanie umiejętności określania pogody,
- obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych,
- poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszącym różnym porom roku; używanie słów: deszcz, śnieg, wiatr, mróz,
- wprowadzenie litery n, N – wielkiej i małej, drukowanej i pisanej,
- doskonalenie mowy i spostrzegawczości,
-bogacenie słownictwa dzieci oraz kształtowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi w toku opisywania, porównywania, określania obserwowanych zjawisk,
- doskonalenie umiejętności rachunkowych,
- umuzykalnianie dzieci,
- kształtowanie poczucia rytmu i ogólnej sprawności fizycznej,
- doskonalenie sprawności manualnej.


20 – 24.03.
GDZIE SIĘ UBIERA PANI WIOSNA?
Cele ogólne:

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, szpaki, czajki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy),
- poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pierwszych pąków na drzewach,
- rozwijanie umiejętności określania pogody,
- obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych,
- poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszącym różnym porom roku; używanie słów: deszcz, śnieg, wiatr, mróz,
- poznawanie osób i prac prowadzonych wiosną w polu i w ogrodzie,
- poznanie budowy tulipana,
- doskonalenie mowy i spostrzegawczości,
-bogacenie słownictwa dzieci oraz kształtowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi w toku opisywania, porównywania, określania obserwowanych zjawisk,
- doskonalenie umiejętności rachunkowych,
- wprowadzenie litery f, F – wielkiej i małej, drukowanej i pisanej,
- udział w obchodach Pierwszego Dnia Wiosny.

27 - 31.03.
JAK POWSTAJE KSIĄŻKA?
Cele ogólne:

- zachęcanie do częstego oglądania książek,
- wdrażanie do poszanowania książek i dbania o nie,
- zachęcanie do częstego czytania książek przez rodziców,
- poznanie nazw niektórych zawodów związanych z wydawaniem książek: autor, redaktor, grafik, drukarz,
- wyjaśnienie pojęć: literatura dziecięca, literatura młodzieżowa, literatura dla dorosłych, encyklopedie, podręczniki, albumy,
- układanie książek wg określonego kryterium,
- spotkanie z pisarką dla dzieci panią Genowefą Matczak
- wprowadzenie litery p, P – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
- stosowanie pojęć: : większy od, mniejszy od, takiej samej wielkości,
- czytanie prostych wyrazów i krótkich zdań,
- przeliczanie w poznanym zakresie -do 10,
- doskonalenie motoryki małej,
- doskonalenie poczucia estetyki podczas wykonywania prac plastycznych,
- zachęcanie do rozbudzania wyobraźni i kreatywności.




line