Tydzień I. Prehistoryczny świat
• poznanie pojęć muzeum, historia, wdrażanie do właściwego zachowywania się w muzeum,kształtowanie postawy szacunku wobec przeszłości, uświadomienie wartości wspomnień, historii,pamiątek przeszłości w określaniu tożsamości jednostki,
• poznanie nazw zawodów: archeolog, paleontolog, wzbogacenie słownictwa czynnego,rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od faktów w literaturze, kształtowanie postawy szacunku wobec pracy i różnych zawodów, zachęcanie do dbałościo dobra kultury,
• poznanie i utrwalenie znajomości nazw dinozaurów, rozumienie pojęć: mięsożerny, roślinożerny, poszerzeniei utrwalenie wiedzy na temat życia dinozaurów, doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności, rozwijanie kreatywności, wyobraźni, zachęcanie do wspólnej, grupowej zabawy,
• doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat i odpowiadaniana pytania, utrwalenie znajomości nazw dinozaurów, rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki, zachęcanie do aktywnego spędzania czasu, ćwiczenie prawidłowego toru oddechowego,
• utrwalenie wiedzy o świecie prehistorycznym oraz znajomości nazw zawodów związanych z jego poznawaniem, rozwijanie kreatywności, wyobraźni, ćwiczenie zmysłu dotyku, zachęcaniedo aktywnego spędzania czasu, aktywnej zabawy.
Tydzień II. W świecie książek
• poznanie sposobu dbania o książki, kształtowanie nawyku czytania książek i odkładaniaich na półkę, uświadamianie wartości lektury w życiu człowieka, wdrażanie do poczucia odpowiedzialnościza wspólne mienie,
• poznanie pojęć biblioteka, księgarnia i różnic między tymi miejscami, ćwiczenie właściwego zachowania podczas wizyt w bibliotece, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, zapoznanie z akcją „Drugie życie książki”, uświadomienie wartości wynikającej z obcowania z książkami,
• poznanie procesu tworzenia książki i zawodów związanych z tym procesem, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie wyobraźni i kreatywności, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego,
• ćwiczenie umiejętności klasyfikowania książek ze względu na tematykę, kształtowanie umiejętności autoprezentacji,
• utrwalenie wiedzy dotyczącej tematu tygodnia, osób związanych z przygotowaniem książek, pobudzanie zmysłów, wdrażanie do samodzielnej pracy, uświadomienie korzyści płynących z regularnej lektury.
Tydzień III. Przebudzenie po zimie
• poznawanie oznak wiosennej pogody, rozwijanie słownika czynnego, poznanie definicji zwrotów: ubierać się na cebulkę, w marcu jak w garncu, utrwalenie znajomości nazw części garderoby, kształtowanie umiejętności dostosowywania stroju do pogody i ubierania się na cebulkę, rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie rówieśniczej,
• utrwalenie znajomości znaczenia powiedzenia: W marcu jak w garncu, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, rozwijanie świadomości występowania różnorodnych zjawisk atmosferycznych, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego, uczestniczenie w różnych formach aktywności, np. dramie,
• nabywanie wiedzy na temat różnych typów kalendarzy, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych, kształtowanie umiejętności prowadzenia kalendarza pogodowego, zachęcanie do systematycznej pracy,
• poznanie ptaków przylatujących wiosną do Polski, ćwiczenie orientacji w przestrzeni, kształtowanie poczucia formy i „pulsu” muzycznego, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie wrażliwości na otaczającą nas przyrodę, wdrażanie do zgodnej współpracy w grupie,
• poznanie zjawiska powstawania tęczy, kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów przyrodniczych i formułowania wniosków, utrwalenie wiedzy dotyczącej tematu tygodnia, ćwiczenie kreatywności, wyobraźni, pobudzanie zmysłów, wdrażanie do zachowywania norm społecznych, np. oczekiwania na swoją kolej.
Tydzień IV. W wiosennym ogrodzie
• poznanie etapów prac wykonywanych wiosną w ogrodzie, poznanie nazw i zastosowania sprzętów ogrodniczych, kształtowanie nawyku dbania o porządek w swoim otoczeniu, uświadomienie konieczności wykonywania pewnych czynności w określonym czasie, wyrabianie nawyku systematycznego wykonywania zadań, wdrażanie do bycia cierpliwym
• poznanie nazw wiosennych kwiatów, utrwalanie wiedzy dotyczącej wzrostu roślin (z nasion lub cebulek), doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem utworów literackich, rozwijanie postawy odpowiedzialności za hodowaną roślinę
• utrwalenie wiadomości o warunkach niezbędnych do życia i wzrostu roślin, doskonalenie umiejętności przeliczania, posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi, ćwiczenie umiejętności czytania znaków, budowania ciągów przyczynowo-skutkowych na podstawie obrazków, doskonalenie umiejętności współpracy w zespole, sztuki kompromisu
• nauka nowej piosenki o tematyce wiosennej, rozwijanie sprawności ruchowej i umiejętności reagowania na sygnał w zabawie, kształtowanie wrażliwości na otaczającą przyrodę, ćwiczenie umiejętności zgodnej zabawy w grupie
• utrwalenie wiedzy dotyczącej tematu tygodnia, kształtowanie postawy proekologicznej, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, rozwijanie odpowiedzialności za założoną hodowlę.
Tydzień V. Od kurnika do świątecznego koszyka
• poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą, rozwijanie wiedzy na temat działania gospodarstwa wiejskiego, pracy gospodarza/rolnika, utrwalenie znajomości nazw zwierząt hodowlanych i budynków będących częścią, gospodarstwa, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta hodowlane, kształtowanie nawyku systematycznej pracy,
• poznanie i utrwalenie znajomości nazw młodych zwierząt hodowlanych, doskonalenie umiejętności analizy sylabowej, wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego, kształtowanie postawy odpowiedzialności wynikającej z posiadania zwierząt,
• poznanie nazw członków ptasich rodzin, kształtowanie umiejętności wyodrębniania ze zbioru jednostki na podstawie podanej cechy, rozwijanie chęci uczestniczenia w zabawach badawczych i eksperymentach, wdrażanie do uważnego słuchania i wykonywania poleceń i zadań w ustalonej kolejności,
• poznanie tradycji wielkanocnych, wdrażanie do rozumienia wartości, jakie niesie kultywowanie tradycji, nauka kroków tańca ludowego, rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się do muzyki, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury i religie,
• utrwalenie wiedzy dotyczącej tematu tygodnia, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, zachęcanie do kultywowania tradycji wielkanocnych.
|