 |
|
|
|
Tematyka tygodniowa.
Kwiecień
|
|
|
|
TEMATYKA TYGODNIOWA NA KWIECIEŃ
DLA GRUPY 3-LATKÓW
JAKIE WZORY I KOLORY MAJĄ PISANKI?
Zwyczaje świąteczne;
Koszyczek wielkanocny;
Pisanki.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi;
- zachęcanie do wypowiadania się w grupie;
- poznawanie tradycji związanej z przygotowywaniem koszyczka wielkanocnego;
- rozwijanie orientacji przestrzennej;
- reagowanie na zmiany dźwięków instrumentu;
- doskonalenie umiejętności poruszania się z rekwizytem;
- zapoznanie z tradycją malowania pisanek;
- rozwijanie sprawności manualnej.
CO POTRAFIĄ ZWIERZĘTA?
Pożyteczna rola zwierząt;
Rekordy w świecie zwierząt;
Pływające, latające; biegające.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt;
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- poznawanie charakterystycznych cech wybranych zwierząt;
- rozwijanie umiejętności rachunkowych;
- reagowanie na zmiany dynamiczne;
- doskonalenie percepcji słuchowej.
JAK DBAM O NASZĄ PLANETĘ?
Śmieci i segregacja;
Jestem eko;
Dzień Ziemi;
Ekozawody / Ekofabryki;
Prezent dla Ziemi.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- kształtowanie świadomości ekologicznej;
- utrwalanie znajomości kolorów pojemników używanych do segregacji odpadów;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką;
- integrowanie się z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw przy muzyce;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- rozwijanie umiejętności manualnych;
- zdobywanie informacji na temat wyglądu i przeznaczenia koszy na śmieci.
W JAKIM KRAJU MIESZKAM?
Wars i Sawa;
Warszawa – nasza stolica;
Godło i hymn Polski;
Mieszkamy w Europie;
Dzień flagi.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy;
- kształtowanie poprawności składniowej wypowiedzi;
- poznanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie;
- stosowanie określeń wysoko - nisko;
- rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni;
- opanowanie melodii i tekstu piosenki;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- kształtowanie poczucia tożsamości narodowej;
- rozwijanie sprawności manualnej.
|
|
|
 |