O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

TEMATYKA - KWIECIEŃ


line

03 – 05.04.
JAKIE WZORY I KOLORY LUBIĄ PISANKI?
Cele ogólne:

- zapoznanie ze zwyczajami i tradycjami dotyczącymi Świąt Wielkanocnych:
-zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w przygotowaniach przedświątecznych,
-wykonanie dekoracji świątecznych,
-rozwijanie sprawności manualnej i wrażliwości estetycznej,
- wprowadzenie litery ł, Ł: wielkiej i małej , drukowanej i pisanej,
- utrwalanie poznanych liter,
- czytanie krótkich tekstów,
- doskonalenie umiejętności rachunkowych w zakresie 10,
- określanie większości, mniejszości i równoliczności zbiorów.

12 – 14.04.
O CZYM MARZĄ ZWIERZĘTA?
Cele ogólne:

- poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt,
- zapoznanie ze zwierzętami, domowymi, leśnymi i polnymi, ich wyglądem, sposobem odżywiania i warunkami klimatycznymi, w jakich żyją,
- określanie roli zwierząt w życiu człowieka,
- rozwijanie u dzieci pozytywnego stosunku do zwierząt,
- kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego,
- wyjaśnienie pojęcia „zwierzęta pod ochroną”,
- poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności prawidłowego liczenia,
- utrwalenie nazw i rozpoznawanie figur geometrycznych,
- rozpoznawanie liter drukowanych - małych i wielkich,
- odkrywanie litery w, W – wielkiej i małej, drukowanej i pisanej.


17 – 21.04.
KTO OBRONI SŁONIA?
Cele ogólne:

- poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt,
- zapoznanie ze zwierzętami egzotycznymi, ich wyglądem, sposobem odżywiania i warunkami klimatycznymi, w jakich żyją (np. słoń, niedźwiedź polarny, lew…),
- określanie roli zwierząt w życiu człowieka,
- rozwijanie u dzieci pozytywnego stosunku do zwierząt,
- kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego,
- wyjaśnienie pojęcia „zwierzęta pod ochroną”,
- poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności prawidłowego liczenia,
- rozpoznawanie liter drukowanych - małych i wielkich,
- wprowadzenie litery h, H: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
- czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej,
- doskonalenie ogólnej sprawności fizycznej – przygotowanie do Olimpiady Przedszkolaka,
- doskonalenie sprawności grafomotorycznej,
- doskonalenie sprawności manualnej.

24 – 28.04.
JAK BYĆ EKO?
Cele ogólne:

-kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego:
- zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwa zagrażające środowisku ze strony człowieka,
- poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np.: zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach,
- rozwijanie właściwego stosunku do świata przyrody,
- uwrażliwianie na piękno przyrody i dostrzeganie go,
- doskonalenie zdolności manualnych,
-wprowadzenie litery z, Z: wielkiej i małej, drukowanej i pisanej,
- doskonalenie słuchu fonematycznego,
- włączenie do współpracy rodziców w wykonywanie zadań – robot z odpadów recyklingowych.



line