04 - 05.05.
KTO WYMYŚLIŁ FLAGĘ POLSKI?
Cele ogólne:
- poznawanie swojej miejscowości- nazywanie swojej miejscowości, poznanie ważniejszych instytucji, zabytków i miejsc,
- podawanie adresu zamieszkania, adresu przedszkola,
- wskazywanie lokalizacji swojej miejscowości na mapie,
- stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku.
- podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła,
- poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc,
- nazywanie największych rzek Polski – Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr oraz większych miast Polski,
- wprowadzenie litery ż, Ż - wielkiej i małej, drukowanej i pisanej,
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez wykonywanie pracy plastycznej zgodnej z tematyką.
08 – 12.05.
GDZIE JEST NAJCIEKAWSZE MIEJSCE NA ŚWIECIE?
Cele ogólne:
- dostrzeganie ciekawych miejsce w najbliższej okolicy,
- wycieczka do „Izby Pamięci” w Samorządowym Ośrodku Kultury w Święciechowie,
- poznawanie ciekawych miejsc, jakie można zwiedzić na świecie i jaka jest ich historia,
- utrwalanie poznanych liter,
- doskonalenie umiejętności czytania,
- doskonalenie umiejętności matematycznych w poznanym zakresie,
- nauka tańca – polonez.
15 - 19.05.
CO W TRAWIE PISZCZY?
Cele ogólne:
- zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w zależności od pory roku w toku bezpośredniej i pośredniej obserwacji:
- poznawanie zmysłowe kwiatów – wąchanie, dotykanie, określanie kolorów.
- poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt:
- poznanie środowiska w jakim żyją (np. łąka),
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
- poznawanie zwierząt i roślin w ich naturalnym środowisku,
- rozwijanie wrażliwości estetyczne podczas wykonywania prac plastycznych,
- rozwijanie zdolności manualnych,
- rozwijanie narządów artykulacyjnych oraz poprawnej wymowy.
22 - 26.05.
JAK DALEKO PADA JABŁKO OD JABŁONI?
Cele ogólne:
- - uświadomienie ważnej roli rodziny i rodziców w życiu dziecka,
- rozwijanie poczucia rytmu, umiejętności wokalnych i recytatorskich,
- stwarzanie okazji do odczuwania radości z przygotowania niespodzianki dla rodziców,
- pogłębianie poczucia przynależności do rodziny,
- umacnianie więzów rodzinnych,
- świadome uczestnictwo w życiu rodziny,
- zachęcanie do swobodnych wypowiedzi,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- doskonalenie umiejętności rachunkowych w zakresie 10,
- utrwalanie poznanych liter,
- próba programu artystyczne go z okazji Dnia Mamy i Taty oraz Zakończenia Roku Szkolnego - nauka wierszy, tańców, piosenek.
29 – 31.05./01-02.06.
CZEGO DZIECI POTRZEBUJĄ DO SZCZĘŚCIA?
Cele ogólne:
- rozwijanie przyjaznego stosunku do dzieci innych narodów,
- porównywanie warunków życia i sposobu ubierania się dzieci na różnych kontynentach (np. Eskimosi, Afrykanie, itp.),
− szanowanie odrębności narodowych, etnicznych, językowych ludzi innych ras (zwracanie uwagi na równość praw wszystkich ludzi),
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie zagadnień z zakresu matematyki,
- doskonalenie mowy i sprawności narządów artykulacyjnych
- wzbogacanie zasobu słownictwa dzieci,
- stwarzanie okazji do swobodnych dyskusji i rozmów,
- prowadzenie rozmów indywidualnych i z grupą,
- dowolne wypowiadanie się na temat poznawanego otoczenia społecznego i przyrodniczego,
- zwracanie uwagi na posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi,
- rozwijanie percepcji słuchowej.
|