TEMATYKA TYGODNIOWA NA MIESIĄC MAJ:
Tydzień I i II – KTO NAM POMOŻE? (04.05 - 12.05)
Cele:
- poznanie zadań służb ratunkowych,
- kształtowanie umiejętności odpowiadania na pytania,
- poznanie specyfiki pracy policji,
- doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat,
- poszerzenie i utrwalenie wiadomości na temat pracy strażaka,
- kształtowanie umiejętności układania i kontynuowania rytmów,
- nauka rozpoznawania sytuacji, w których wzywa się pogotowie,
- ćwiczenie umiejętności wzywania pomocy,
- budzenie wrażliwości muzycznej,
- utrwalenie znajomości numerów alarmowych.
Tydzień III – DBAMY O NASZE ZDROWIE (15.05 - 19.05)
Cele:
- utrwalanie nazw części ciała,
- poznanie zawodu lekarza,
- rozwijanie tężyzny fizycznej,
- budowanie poczucia zaufania w grupie,
- rozwijanie motoryki małej,
- poznanie zasad utrzymania higieny jamy ustnej,
- zapoznanie z zawodem stomatologa,
- kształtowanie nawyku mycia zębów,
- dbanie o prawidłowe nawyki żywieniowe,
- poznanie wybranych zasad zdrowego odżywiania.
Tydzień IV - ŚWIĘTO RODZINY (22.05 - 26.05)
Cele:
- utrwalanie nazw emocji, rozwijanie świadomości, że emocje są nieodłącznym elementem życia,
- rozwijanie postawy szacunku i życzliwości wobec najbliższych,
- kształtowanie umiejętności i uważnego słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat,
- ćwiczenie umiejętności klasyfikacji ze względu na podaną cechę,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- kształtowanie poczucia przynależności do rodziny,
- zapoznanie z piosenkami o tematyce rodzinnej,
- rozwianie sprawności fizycznej i refleksu,
- doskonalenie współpracy w grupie,
- utrwalenie wiedzy o relacjach między członkami rodziny.
Tydzień V - DZIEŃ DZIECKA (29.05 - 02.06)
Cele:
- poszerzenie doświadczeń plastycznych,
- zapoznanie się z tematyką praw i obowiązków dzieci,
- poznanie znaczenia słowa przyjaciel,
- doskonalenie umiejętności przeprowadzania analizy sylabowej,
- doskonalenie percepcji wzrokowej,
- rozwijanie zdolności matematycznych,
- poznanie nowej piosenki,
- kształtowanie poczucia rytmu oraz sprawności ruchowej,
- poznanie zabaw dziecięcych popularnych w innych krajach. |