 |
|
|
|
Tematyka tygodniowa.
Wrzesień
|
|
|
|
TEMATYKA TYGODNIOWA NA WRZESIEŃ
DLA GRUPY 4-LATKÓW
W PRZEDSZKOLU
Wspomnienie z wakacji;
Nasze kąciki;
Ja i moi koledzy;
Przedszkolne zakamarki;
Plac zabaw.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania;
- rozwijanie umiejętności liczenia;
- zapoznanie z zasadami panującymi w przedszkolu;
- rozwijanie koordynacji słuchowo - ruchowej;
- rozwijanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- kształtowanie prawidłowej postawy;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie zainteresowań zabawami badawczymi.
OTO JA
O sobie samym;
Czym się interesujemy?;
Moje ciało;
Zmysły;
Kolorowe emocje.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała;
- poznawanie nazw części ciała;
- ilustrowanie piosenki ruchem;
- usprawnianie aparatu artykulacyjnego;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- kształtowanie prawidłowej postawy;
- dbanie o porządek na stanowisku pracy.
MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
Ruch uliczny;
Znaki drogowe;
Wszędzie są koła;
Numery alarmowe;
Pierwsza pomoc.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur;
- rozwijanie umiejętności układania rytmów;
- doskonalenie techniki ruchu;
- nawiązywanie relacji rówieśniczych;
- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej;
- kształtowanie prawidłowej postawy ciała;
- poznawanie znaczenia udzielania pierwszej pomocy;
- rozwijanie sprawności manualnej.
JESIEŃ W PARKU, W LESIE
Oznaki jesieni;
Jesienny czas;
Liczymy grzyby;
Drzewa i ich owoce;
Jesienna garderoba.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania;
- rozwijanie umiejętności liczenia;
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- rozwijanie koordynacji słuchowo - ruchowej;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- kształtowanie prawidłowej postawy;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie zainteresowań sztuką.
|
|
|
 |