04 – 08.09.
W NASZYM PRZEDSZKOLU
Cele ogólne:
- rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie,
- przestrzeganie określonych zasad zgodnego funkcjonowania w grupie: niezabieranie zabawek, nieprzeszkadzanie innym w zabawie, kulturalne odnoszenie się dzieci do siebie,
- przezwyciężanie nieśmiałości,
- poznawanie budynku przedszkolnego oraz placu zabaw,
- doskonalenie umiejętności w zakresie niektórych czynności samoobsługowych,
- ćwiczenia orientacji i pamięci,
- używanie form grzecznościowych w kontaktach z rówieśnikami i z nauczycielem.
- kształtowanie sprawności ruchowej,
- osłuchanie z piosenką „Wesoła zabawa”,
- stworzenie „Kodeksu Przedszkolaka”.
11 - 15.09.
OTO JA
Cele ogólne:
- rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie,
- przestrzeganie określonych zasad zgodnego funkcjonowania w grupie: niezabieranie zabawek, nieprzeszkadzanie innym w zabawie, kulturalne odnoszenie się dzieci do siebie,
- przezwyciężanie nieśmiałości,
- poznawanie budynku przedszkolnego oraz placu zabaw,
- doskonalenie umiejętności w zakresie niektórych czynności samoobsługowych,
- ćwiczenia orientacji i pamięci,
- używanie form grzecznościowych w kontaktach z rówieśnikami i z nauczycielem.
- kształtowanie sprawności ruchowej,
- utrwalanie umiejętności formowania koła,
- poznawanie podstawowych emocji,
- określanie własnego nastroju,
- poznawanie narządów zmysłu,
- utrwalenie piosenki „Wesoła zabawa”,
- poznawanie kolorów: czerwony i żółty.
18 - 22.09.
MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
Cele ogólne:
- uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów,
-poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu,
- poznanie pracy policjanta,
-zapoznanie się z zasadami bezpieczeństwa poza terenem przedszkola,
-poznawanie podstawowych przepisów ruchu drogowego,
-odróżnianie i nazywanie wybranych pojazdów i wydawanych przez nie dźwięków,
-zdobywanie orientacji w przestrzeni,
-wzbogacanie słownictwa dzieci o pojęcia związane z tematem,
-zapoznanie z figurami geometrycznymi na przykładzie znaków drogowych,
-ćwiczenia prawidłowej postawy ciała,
-usprawnianie narządów mowy,
-rozróżnianie dźwięków wysokich i niskich,
-sprawne poruszanie się po obwodzie koła,
-rozwijanie sprawności fizycznej,
- doskonalenie samodzielności.
25 – 29.09.
JESIEŃ W PARKU I W LESIE:
Cele ogólne:
- oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich;
- wyjaśnienie zjawiska usychania liści,
- zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody; wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny, niestandardowy sposób,
- poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, pieprznica jadalna, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy),
- pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór,
- doskonalenie koncentracji i uwagi podczas słuchanie opowiadań i wierszy,
- układanie jesiennych rytmów z sylwet grzybów,
- słuchanie nagrania muzyki klasycznej „Cztery pory roku – Jesień” A. Vivaldiego,
- wykonanie pracy plastycznej zgodnej z omawianą tematyką,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- umuzykalnianie dzieci,
- doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
|