O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

TEMATYKA - WRZESIEŃ


line

04 – 08.09.
W NASZYM PRZEDSZKOLU
Cele ogólne:

- rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie,
- przestrzeganie określonych zasad zgodnego funkcjonowania w grupie: niezabieranie zabawek, nieprzeszkadzanie innym w zabawie, kulturalne odnoszenie się dzieci do siebie,
- przezwyciężanie nieśmiałości,
- poznawanie budynku przedszkolnego oraz placu zabaw,
- doskonalenie umiejętności w zakresie niektórych czynności samoobsługowych,
- ćwiczenia orientacji i pamięci,
- używanie form grzecznościowych w kontaktach z rówieśnikami i z nauczycielem.
- kształtowanie sprawności ruchowej,
- osłuchanie z piosenką „Wesoła zabawa”,
- stworzenie „Kodeksu Przedszkolaka”.

11 - 15.09.
OTO JA
Cele ogólne:
- rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie,
- przestrzeganie określonych zasad zgodnego funkcjonowania w grupie: niezabieranie zabawek, nieprzeszkadzanie innym w zabawie, kulturalne odnoszenie się dzieci do siebie,
- przezwyciężanie nieśmiałości,
- poznawanie budynku przedszkolnego oraz placu zabaw,
- doskonalenie umiejętności w zakresie niektórych czynności samoobsługowych,
- ćwiczenia orientacji i pamięci,
- używanie form grzecznościowych w kontaktach z rówieśnikami i z nauczycielem.
- kształtowanie sprawności ruchowej,
- utrwalanie umiejętności formowania koła,
- poznawanie podstawowych emocji,
- określanie własnego nastroju,
- poznawanie narządów zmysłu,
- utrwalenie piosenki „Wesoła zabawa”,
- poznawanie kolorów: czerwony i żółty.

18 - 22.09.
MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
Cele ogólne:

- uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów,
-poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu,
- poznanie pracy policjanta,
-zapoznanie się z zasadami bezpieczeństwa poza terenem przedszkola,
-poznawanie podstawowych przepisów ruchu drogowego,
-odróżnianie i nazywanie wybranych pojazdów i wydawanych przez nie dźwięków,
-zdobywanie orientacji w przestrzeni,
-wzbogacanie słownictwa dzieci o pojęcia związane z tematem,
-zapoznanie z figurami geometrycznymi na przykładzie znaków drogowych,
-ćwiczenia prawidłowej postawy ciała,
-usprawnianie narządów mowy,
-rozróżnianie dźwięków wysokich i niskich,
-sprawne poruszanie się po obwodzie koła,
-rozwijanie sprawności fizycznej,
- doskonalenie samodzielności.

25 – 29.09.
JESIEŃ W PARKU I W LESIE:
Cele ogólne:

- oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich;
-  wyjaśnienie zjawiska usychania liści,
-  zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody; wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny, niestandardowy sposób,
-  poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, pieprznica jadalna, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy),
-  pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór,
-  doskonalenie koncentracji i uwagi podczas słuchanie opowiadań i wierszy,
-  układanie jesiennych rytmów z sylwet grzybów,
-  słuchanie nagrania muzyki klasycznej „Cztery pory roku – Jesień” A. Vivaldiego,
-  wykonanie pracy plastycznej zgodnej z omawianą tematyką,
-  doskonalenie sprawności manualnej,
-  umuzykalnianie dzieci,
-  doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego,
-  rozwijanie sprawności fizycznej.





line