 |
|
|
|
Tematyka tygodniowa.
Październik
|
|
|
|
TEMATYKA TYGODNIOWA NA PAŹDZIERNIK
DLA GRUPY 4-LATKÓW
JESIEŃ W SADZIE, W OGRODZIE
W sadzie jesienią;
W jesiennym ogrodzie;
Liczymy owoce;
Przetwory z warzyw i owoców;
Jesienny koszyk.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- utrwalenie informacji o owocach;
- rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4;
- porównywanie liczebności zbiorów;
- rozwijanie umiejętności tanecznych;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy;
- dbanie o porządek na stanowisku pracy.
ZWIERZĘTA JESIENIĄ
Przygotowania zwierząt do zimy;
Kolczasty zwierz - jeż;
W dziupli rudej wiewiórki;
Ptaki;
Jesienne zwierzęta.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- wzbogacanie wiedzy dzieci na temat przygotowań zwierząt do zimy;
- rozwijanie umiejętności segregowania;
- rozwijanie pamięci;
- rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania;
- rozwijanie aktywności muzyczno - ruchowej;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- kształtowanie odruchu prawidłowej postaw;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- wzbogacenie wiedzy o leśnych zwierzętach.
MOJA RODZINA I MÓJ DOM
Kochamy swoich najbliższych;
Mój dom
Kim dla siebie jesteśmy?;
Spędzamy ze sobą czas;
Portret mojej rodziny.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- nazywanie członków rodziny;
- rozwijanie intuicji geometrycznej;
- uczestniczenie w zabawach integracyjnych;
- rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej;
- nawiązanie relacji rówieśniczych;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu;
- rozwijanie umiejętności plastycznych;
- budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.
DOMOWI ULUBIEŃCY
Co cieszy zwierzęta?;
Kocie zwyczaje;
Cztery pieski;
Zwierzęta ze schroniska;
Mój pupil.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- utrwalenie nazw zwierząt domowych;
- przeliczanie w zakresie 4;
- segregowanie obrazków ze zwierzętami przez dopasowywanie do nich właściwych akcesoriów;
- rozwijanie koordynacji słuchowo - ruchowej;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- dbanie o porządek na stanowisku pracy.
|
|
|
 |