O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

TEMATYKA - PAŹDZIERNIK


line

02 - 06.10.
JESIEŃ W SADZIE I OGRODZIE
Cele ogólne:

- rozróżnianie i nazywanie popularnych owoców i  warzyw,
- określanie charakterystycznych cech owoców i warzyw: kolor, kształt, wielkość,
- rozpoznawanie drzew owocowych, wyjaśnienie słowa: sad,
- rozpoznawanie warzyw i owoców na podstawie samku i dotyku: posługiwanie się określeniami: twarde, miękkie, słodkie, soczyste,
- rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku,
- wyjście na ogródki działkowe,
- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej,
- umuzykalnianie dzieci,
- nauka II zwrotki piosenki "Kolorowe listki".

09 – 13.10.
ZWIERZĘTA JESIENIĄ
Cele ogólne:

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku,
- poznawanie wybranych środowisk przyrodniczych – las: charakterystyczne zwierzęta: dzik, sarna, wiewiórka,
-pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór,
- doskonalenie poczucia rytmu,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- doskonalenie umiejętności rachunkowych,
- dokonywanie syntezy wyrazów,
- układanie rytmów wg wzoru,
- wykonanie pracy plastycznej „Jesienne zwierzęta”.

16 – 20.10.
MOJA RODZINA I MÓJ DOM
Cele ogólne:

- podawanie informacji na temat swojej rodziny,
- podawanie stopnia pokrewieństwa między członkami rodziny, np. Babcia to mama mamy lub mama taty.,
- poprawne nazywanie członków najbliższej rodziny,
- wyjaśnienie pojęć; dom, rodzina, członek rodziny, dom rodzinny,
- kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku dla najbliższych członków rodziny,
- zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w życiu rodzinnym,
- okazywanie szacunku osobom starszym,
- pomaganie w lekkich pracach gospodarczych,
- poznawanie rodzajów domów: jednorodzinny, blok oraz nazywanie pomieszczeń w domu,
- poszerzanie wiedzy na temat kształtów,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- doskonalenie umiejętności rachunkowych,
- doskonalenie sprawności fizycznej,
- doskonalenie artykulacji i aparatu mowy.

23 – 27.10.
DOMOWI ULUBIEŃCY
Cele ogólne:


- poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt,
- porównywanie wyglądu zwierząt dorosłych i ich potomstwa,
- rozwijanie u dzieci pozytywnego stosunku do zwierząt,
- określanie roli zwierząt w życiu człowieka,
- poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienie ich, wizyty u weterynarza, zapewnianie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer,
- poznanie zawodu weterynarza,
- rozwijanie słuchu – poznawanie i utrwalanie dźwięków wydawanych przez wybrane zwierzęta,
- rozwijanie słownictwa związanego z tematyką,
- rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ruchowo-tanecznych,
- doskonalenie sprawności manualnych,
- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.

30-31.10. – 03.11.
A DESZCZ PADA I PADA…
Cele ogólne:

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia
- wyjaśnienie roli wody w życiu ludzi i zwierząt
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie ich z aktualną porą roku: zmiana temperatury i pogody, coraz bardziej szaro i mroczno, wcześniejszy zmierzch, bardzo chłodno, zimno, często pada deszcz, coraz dłuższa noc, coraz krótszy dzień,
- zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie,
- poznawanie określeń: mało, dużo,
- ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie w pary,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- umuzykalnianie dzieci,
- rozwijanie sprawności manualnej i motoryki małej,
- doskonalenie myślenia przyczynowo – skutkowego,
- wykonanie pracy plastycznej „Deszczowe kompozycje”,
- udział w przygotowaniach do „Pasowania na Przedszkolaka”.




line