06 – 10.11.
CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE
Cele ogólne:
- poznawanie swojej miejscowości: nazywanie swojej miejscowości, poznanie ważniejszych instytucji, zabytków,
- podawanie adresu zamieszkania,
- stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku.
- podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu,
- poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc,
- nazywanie największych rzek Polski – Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr oraz większych miast Polski,
- wysłuchanie Hymnu „Mazurka Dąbrowskiego” oraz nauka właściwej postawy ciała podczas słuchanie hymnu,
- udział w akcji „Szkoła do hymnu”,
- utrwalenie nazw kolorów,
- poznawanie mitycznej postaci syreny,
- rozwijanie mowy poprzez udział w zabawach logopedycznych,
- rozwijanie umiejętności przeliczania,
- nauka kroku dostawnego,
- wykonanie rozety niepodległościowej.
13 – 17.11.
ZDROWIE NASZYM SKARBEM
Cele ogólne:
Kształtowanie nawyku dbania o czystość osobistą:
- nabywanie umiejętności prawidłowego mycia rąk,
- rozumienie potrzeby mycia rąk po wyjściu z toalety i przed posiłkami,
- dbanie o czystość uszu, szyi i paznokci,
- codzienna zmiana bielizny,
- zwrócenie uwagi na umiejętne i kulturalne zachowanie się w czasie posiłku oraz podkreślanie roli właściwego odżywiania się,
- przeciwdziałanie chorobom,
- poznawanie nowych zawodów: lekarza i pielęgniarki,
- podkreślanie znaczenia zawodu lekarza dla zdrowia ludzi, rozumienie potrzeby kontrolowania i leczenia zębów,
- zachęcanie do zdrowego odżywiania się,
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu),
- dbanie o narządy zmysłów poprzez: dobre oświetlenie miejsc zabaw, pracy, unikanie hałasu, samemu też nie będąc jego źródłem, wietrzenie pomieszczeń,
- poznawanie pojęć: krótki, długi, najdłuższy.
20 – 24.11.
CO UŁATWIA PRACE W DOMU?
Cele ogólne:
- bezpieczne korzystanie z wybranych urządzeń technicznych, np.; telewizora, komputera, odtwarzacza płyt kompaktowych,
- poznawanie w sposób bezpośredni lub pośredni różnych form zastosowania techniki w życiu ludzi, np.: korzystanie z telefonu stacjonarnego lub komórki,
- zwrócenie uwagi na obecność osoby dorosłej podczas oglądania tv lub gry na komputerze,
- uświadomienie zagrożeń wynikających z nieodpowiedniego korzystania z urządzeń elektrycznych, np.: osłabienie wzroku, prawidłowe podłączanie urządzeń do prądu, długość czasu spędzania przed tv lub ekranem komputera,
- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,
- doskonalenie poczucia rytmu i umuzykalnianie dzieci,
- udział w obchodach Święta Pluszowego Misia.
27 – 30.11 – 01.12.
ZABAWKI
Cele ogólne:
- słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „W świecie zabawek”,
- słuchanie opowiadania „Nocne kłopoty zabawek Doroty”,
- określanie różnic między zabawkami z przeszłości a tymi współczesnymi,
- utrwalanie klasyfikowania poprzez udział w zabawach,
- rozwijanie poczucia rytmu, umuzykalnianie dzieci,
- rozwijanie zdolności manualnych (motoryki małej),
- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej,
- udział w przedstawieniu przygotowanym przez Teatrzyk „Pompon”,
- udział w zabawach i wróżbach andrzejkowych.
|