O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Rozkład materiału

Listopad: I,II,III,IV

line

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

Tydzień I. W świecie wyobraźni

• wprowadzenie pojęcia „wyobraźnia”, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i uczuć słowami, rozwijanie wrażliwości zapachowej, nauka relaksacji, kształtowanie empatii
• rozpoznawanie litery „t”, „T”, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania, rozwijanie umiejętności współpracy i czekania na swoją kolej
• rozpoznawanie cyfry 4, ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 4, rozwijanie umiejętności liczenia i współpracy
• poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego, wyobraźni dźwiękowej, sprawne poruszanie się w przestrzeni, doskonalenie współpracy w parach
• rozpoznawanie żartów językowych, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, poszerzanie słownictwa, doskonalenie współpracy, ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych.

Tydzień II. Mała i duża ojczyzna
• poznanie pojęć: „mała ojczyzna”, „mapa”, „wspólnota”, poszerzanie słownika czynnego, rozwijanie sprawności ruchowej, wrażliwości i umiejętności współprac
• rozpoznawanie liter „m”, „M”, czytanie globalne sylab: MO, MA, MI, ME, doskonalenie słuchu fonematycznego, dokonywania analizy sylabowej i głoskowej, rozwijanie sprawności manualnej, wprowadzenie do rozumienia żartów słownych, ćwiczenia służące kształtowaniu umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
• rozpoznawanie cyfry 5, ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego cyfry 5, rozwijanie umiejętności liczenia i współpracy
• poznanie nowej piosenki, rozwijanie pamięci słuchowej, słuchu muzycznego i umiejętności współpracy
• rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych symboli narodowych, rozwijanie sprawności manualnej, wrażliwości sensorycznej, umiejętności rozróżnienia faktur dotykiem i rozumienia sygnałów werbalnych i symboli.

Tydzień III. Przygotowania do zimy
• wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt, poznanie budowy i zastosowania domku dla owadów, zapoznanie z terminem „symetrii”, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę, budzenie wrażliwości na potrzeby zwierząt
• poznanie sposobów, w jakie zwierzęta przygotowują do zimy siebie oraz swoje domy, poznanie litery „d”, „D”, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej, wdrażanie do odpowiedzialnego korzystania z zasobów przyrody i obserwowania jej
• poszerzanie wiedzy na temat ptaków odlatujących z Polski i pozostających w niej oraz ich zwyczajów żywieniowych, kształtowanie umiejętności określania położenia różnych przedmiotów w przestrzeni, wzmacnianie wiary we własne możliwości
• poznanie piosenki, kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, rozwijanie tężyzny fizycznej, dokładne wykonywanie wszystkich ćwiczeń i zadań
• utrwalenie wiadomości na temat przygotowań zwierząt do zimy, poznanie właściwości miodu, rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności logicznego myślenia, kształcenie zmysłów, wdrażanie do zgodnego działania z innymi podczas zabawy.

Tydzień IV. Nasze ciało
• poznanie części ciała i roli niektórych organów, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i określania emocji, rozwijanie tężyzny fizyczne, zachęcanie do uważnego obserwowania swojego ciała
• poznanie podstawowych informacji na temat zmysłów i narządów zmysłów, poznanie litery „y”, „Y”, utrwalanie nazw części ciała, rozwijanie sprawności manualnej i słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, kształcenie zmysłów, wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw
• poszerzanie wiedzy na temat przedmiotów służących do utrzymania czystości, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, odwzorowywania, wyciągania wniosków z przeprowadzonego eksperymentu, kształtowanie umiejętności współpracy
• poznanie nazw różnych aktywności fizycznych, kształcenie słuchu muzycznego, rozwijanie umiejętności wokalnych, sprawności fizycznej, nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne
• poznanie wybranych zasad zdrowego stylu życia, kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych przedmiotów, kształcenie motoryki małej, zachęcanie do odkrywania nowych smaków. 

line