WITAMY NOWY ROK 02-05.01.2024
Cele ogólne:
• poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego,
• poznawanie sposobów odmierzania czasu stosowanych dawniej i obecnie, wzbogacanie wiedzy na
temat kalendarza i jego znaczenia,
• zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodzinnym,
• rozumienie pojęcia czasu poprzez dostrzeganie stałego następstwa dni i nocy,
• poznanie czynności wykonywanych w dzień i w nocy,
• dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy,
• poznanie niektórych zwierząt aktywnych w dzień oraz w nocy,
• poznanie litery „l”, „L”
• poznanie cyfry 7,
• utrwalanie nazw dni tygodnia,
• kształtowanie pojęcia liczby 7 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym),
• dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dni tygodnia,
• zapoznanie z nazwami miesięcy i cyklicznością pór roku,
• poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności,
• usystematyzowanie wiadomości związanych z czasem i jego przemijaniem.
SPORTY ZIMOWE 08-12.01.2024
Cele ogólne:
• poznanie zasad sportowego zachowania,
• utrwalenie nazw olimpijskich dyscyplin sportowych
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i określania własnych uczuć,
• zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw
• poznanie litery „u”, „U”,
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem,
• wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa w czasie zjeżdżania na sankach
• poznanie cyfry 8,
• kształtowanie pojęcia liczby 8 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym)
• zapoznanie z łyżwiarstwem figurowym,
• rozwijanie logicznego myślenia przez wyciąganie wniosków z przeprowadzonego eksperymentu,
• wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
• poznanie wybranych utworów z repertuaru muzyki klasycznej, kształtowanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, wyobraźni dźwiękowej i ruchowej,
• usystematyzowanie wiadomości związanych ze sportami zimowymi,
• poznanie historii flagi olimpijskiej.
DZIEŃ BABCI I DZIADKA 15-19.01.2024
Cele ogólne:
• utrwalenie znaczenia słowa „szacunek” w odniesieniu do osób starszych,
• kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
• uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych,
• ukazywanie walorów wzajemnego pomagania sobie w rodzinie,
• wskazywanie cech charakteryzujących dzieci i osoby starsze,
• poznanie litery „s”, „S”,
• utrwalanie poznanych liter,
• ukazywanie walorów posiadania rodziny, głównie dziadków
• poznanie cyfry 9,
• kształtowanie pojęcia liczby 9 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym),
• doskonalenie umiejętności liczenia i odwzorowywania,
• utrwalanie nazw członków rodziny,
• umuzykalnianie,
• poszerzanie doświadczeń plastycznych.
KARNAWAŁ 22-26.01.2024
Cele ogólne :
• poznanie zwyczajów karnawałowych w Polsce i na świecie,
• utrwalenie wiadomości na temat tradycji związanych z karnawałem
• rozwijanie empatii , uwrażliwianie na potrzeby drugiego człowieka
• poznanie litery „b”, „B”,
• utrwalanie poznanych liter,
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
• poznanie cyfry 0,
• utrwalanie poznanych cyfr,
• doskonalenie umiejętności liczenia, logicznego myślenia,
• kształtowanie pojęcia liczby 0 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym),
• poznanie pojęcia „taniec”,
• rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką, koordynacji wzrokowo- ruchowej, uwrażliwienie na piękno ruchu połączonego z muzyką.
WSZYSTKO JEST MUZYKĄ 29.01 - 02.02.2024
Cele ogólne:
• uświadomienie dzieciom wagi dźwięków w codziennym życiu, rozpoznawanie źródeł pochodzenia różnych dźwięków
• skłonienie do zastanawiania się, czym jest cisza,
• rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej,
• zapoznanie z zawodem dyrygenta i pracą orkiestry,
• wprowadzenie litery „n”, „N”,
• rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej,
• utrwalenie nazw i wyglądu instrumentów muzycznych
• zapoznanie z podziałem instrumentów ze względu na źródło dźwięku,
• poznanie liczby 10, doskonalenie umiejętności matematycznych, liczenie w zakresie 10, kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym),
• wprowadzenie pojęcia „rytm”, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów
• utrwalenie nazw emocji, min z nimi związanych, kształtowanie umiejętności wyrażania emocji,
• pobudzanie do ekspresji artystycznej.
|