O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

TEMATYKA TYGODNIOWA NA MIESIĄC STYCZEŃ


line

WITAMY NOWY ROK 02-05.01.2024

Cele ogólne:


• poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego,
• poznawanie sposobów odmierzania czasu stosowanych dawniej i obecnie, wzbogacanie wiedzy na
temat kalendarza i jego znaczenia,
• zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodzinnym,
• rozumienie pojęcia czasu poprzez dostrzeganie stałego następstwa dni i nocy,
• poznanie czynności wykonywanych w dzień i w nocy,
• dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy,
• poznanie niektórych zwierząt aktywnych w dzień oraz w nocy,
• poznanie litery „l”, „L”
• poznanie cyfry 7,
• utrwalanie nazw dni tygodnia,
• kształtowanie pojęcia liczby 7 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym),
• dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dni tygodnia,
• zapoznanie z nazwami miesięcy i cyklicznością pór roku,
• poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności,
• usystematyzowanie wiadomości związanych z czasem i jego przemijaniem.


SPORTY ZIMOWE 08-12.01.2024



Cele ogólne:

• poznanie zasad sportowego zachowania,
• utrwalenie nazw olimpijskich dyscyplin sportowych
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i określania własnych uczuć,
• zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw
• poznanie litery „u”, „U”,
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem,
• wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa w czasie zjeżdżania na sankach
• poznanie cyfry 8,
• kształtowanie pojęcia liczby 8 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym)
• zapoznanie z łyżwiarstwem figurowym,
• rozwijanie logicznego myślenia przez wyciąganie wniosków z przeprowadzonego eksperymentu,
• wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
• poznanie wybranych utworów z repertuaru muzyki klasycznej, kształtowanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, wyobraźni dźwiękowej i ruchowej,
• usystematyzowanie wiadomości związanych ze sportami zimowymi,
• poznanie historii flagi olimpijskiej.


DZIEŃ BABCI I DZIADKA  15-19.01.2024

Cele ogólne:

• utrwalenie znaczenia słowa „szacunek” w odniesieniu do osób starszych,
• kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
• uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych,
• ukazywanie walorów wzajemnego pomagania sobie w rodzinie,
• wskazywanie cech charakteryzujących dzieci i osoby starsze,
• poznanie litery „s”, „S”,
• utrwalanie poznanych liter,
• ukazywanie walorów posiadania rodziny, głównie dziadków
• poznanie cyfry 9,
• kształtowanie pojęcia liczby 9 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym),
• doskonalenie umiejętności liczenia i odwzorowywania,
• utrwalanie nazw członków rodziny,
• umuzykalnianie,
• poszerzanie doświadczeń plastycznych.


KARNAWAŁ  22-26.01.2024

Cele ogólne : 

• poznanie zwyczajów karnawałowych w Polsce i na świecie,
• utrwalenie wiadomości na temat tradycji związanych z karnawałem
• rozwijanie empatii , uwrażliwianie na potrzeby drugiego człowieka
• poznanie litery „b”, „B”,
• utrwalanie poznanych liter,
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
• poznanie cyfry 0,
• utrwalanie poznanych cyfr,
• doskonalenie umiejętności liczenia, logicznego myślenia,
• kształtowanie pojęcia liczby 0 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym),
• poznanie pojęcia „taniec”,
• rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką, koordynacji wzrokowo- ruchowej, uwrażliwienie na piękno ruchu połączonego z muzyką.


WSZYSTKO JEST MUZYKĄ
  29.01 - 02.02.2024

Cele ogólne:

• uświadomienie dzieciom wagi dźwięków w codziennym życiu, rozpoznawanie źródeł pochodzenia różnych dźwięków
• skłonienie do zastanawiania się, czym jest cisza,
• rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej,
• zapoznanie z zawodem dyrygenta i pracą orkiestry,
• wprowadzenie litery „n”, „N”,
• rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej,
• utrwalenie nazw i wyglądu instrumentów muzycznych
• zapoznanie z podziałem instrumentów ze względu na źródło dźwięku,
• poznanie liczby 10, doskonalenie umiejętności matematycznych, liczenie w zakresie 10, kształtowanie pojęcia liczby               (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym),
• wprowadzenie pojęcia „rytm”, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów
• utrwalenie nazw emocji, min z nimi związanych, kształtowanie umiejętności wyrażania emocji,
• pobudzanie do ekspresji artystycznej.



line