TEMATYKA TYGODNIOWA NA STYCZEŃ
DLA GRUPY 4-LATKÓW
TAK NAM MIJA CZAS
Upływa czas;
Pory roku;
U zegarmistrza;
Dni tygodnia;
Kapsuła czasu.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- budzenie zainteresowań upływem czasu;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- zapoznanie z porami roku;
- zapoznanie z różnymi narzędziami służącymi do pomiaru czasu;
- zapoznanie z zawodem zegarmistrza;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- kształtowanie nawyku prawidłowej postawy;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie umiejętności koncentracji.
ZWIERZĘTA ZIMĄ
Zimowe potrzeby ptaków;
Pan leśniczy;
Ile ptaków jest w karmniku?;
Tropem leśnych zwierząt;
Las zimą.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- zdobywanie informacji na temat dokarmiania ptaków;
- rozbudzanie naturalnej kreatywności;
- budzenie zainteresowania muzyką;
- rozwijanie umiejętności przeliczania;
- utrwalenie określeń najkrótszy, najdłuższy;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- kształtowanie nawyku prawidłowej postawy;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie umiejętności posługiwania się różnorodnymi technikami plastycznymi.
KIM SĄ RODZICE MOICH RODZICÓW?
Moja babcia;
Spędzamy czas z babcią i dziadkiem;
Mój dziadek;
Dzieciństwo moich dziadków;
Prezenty dla babci i dziadka.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku dla osób starszych;
- rozwijanie umiejętności wyrażania ruchem muzyki;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- kształtowanie prawidłowej postawy ciała;
- rozwijanie umiejętności plastycznych;
- wzmacnianie przywiązania do najbliższej rodziny.
FRYZJER, WETERYNARZ CZY LEKARZ?
Zawody moich bliskich;
Dawne zawody i współczesne zawody;
Akcesoria i przyrządy;
Poznajemy zawody;
A w przyszłości będę…
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- ilustrowanie piosenki ruchem;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- utrwalenie nazw zawodów;
- zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania różnych zawodów;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- kształtowanie prawidłowej postawy ciała;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- dbanie o porządek na stanowisku pracy.
|