TEMATYKA TYGODNIOWA NA MARZEC
DLA GRUPY 4-LATKÓW
ZWIERZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT
Dino… dino… dinozaury;
Milion lat temu;
Prehistoryczne stwory;
Epoka lodowcowa;
Wizyta w lesie jurajskim.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- rozwijanie pamięci;
- poszerzania wiedzy o dinozaurach;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- ilustrowanie piosenki ruchem;
- wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo – ruchowej;
- rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych;
- rozwijanie zainteresowań dzieci;
- rozwijanie umiejętności przeliczania;
- rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- uświadomienie konieczności podejmowania aktywności fizycznej;
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy;
- obserwacja procesu topnienia lodu;
- rozwijanie zainteresowań badawczych.
POGODA MARCOWA
W marcu jak w garncu;
Zielony ogródek;
Oznaki wiosny;
Co tonie? Co pływa?;
Jakie ubrania nosimy w marcu?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- zapoznanie z symbolami pogodowymi;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie myślenia logicznego;
- rozwijanie umiejętności interpretacji ruchowej do piosenki;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- stworzenie przedszkolnego ogródka;
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
- rozwijanie umiejętności przeliczania;
- segregowanie przedmiotów według rodzaju ;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- utrwalanie nawyku zachowania prawidłowej postawy podczas ćwiczeń;
- rozwijanie wiedzy dzieci;
- wykazywanie zainteresowania zabawami badawczymi;
- zapoznanie z powiedzeniem: ubrać się na cebulkę.
WIOSNO, ACH TO TY!
Powroty ptaków;
Wiosenne prace w ogrodzie;
Wiosenna matematyka;
Obieg wody w przyrodzie;
Kolory wiosny.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- utrwalanie wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie umiejętności opanowania melodii i tekstu piosenki;
- doskonalenie umiejętności komunikacyjnych;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- rozwijanie twórczego myślenia;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- kształtowanie postawy badawczej;
- dostrzeganie związków między przyczyną a skutkiem;
- rozwijanie umiejętności plastycznych;
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.
WIELKANOC
Zwyczaje wielkanocne;
Wielkanocna przygoda;
Świąteczny koszyczek;
Żarty, żarciki;
Śmigus - dyngus.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
- rozwijanie umiejętności kulinarnych;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- dbanie o porządek na stanowisku pracy;
- rozwijanie umiejętności przeliczania;
- rozwijanie umiejętności stosowania określeń mniej, więcej;
- poszerzenie wiedzy o tradycjach świątecznych;
- ilustrowanie piosenki ruchem;
- wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo - ruchowej;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu;
- zapoznanie z czynnikami potrzebnymi do wzrostu roślin;
- wykonanie grupowej hodowli;
- zapoznanie ze staropolskim zwyczajem;
- udział w improwizacji ruchowej i melodycznej.
|