TEMATYKA TYGODNIOWA W MIESIĄCU MARZEC
Tydzień I W kinie i w teatrze
• poszerzenie wiedzy o kinie i teatrze, w tym również o właściwym zachowaniu podczas pobytu w tych miejscach
• zachęcanie do wyrażania emocji podczas zabaw dramowych
• rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat
• wprowadzenie litery z, Z
• rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
• poznanie nazw zawodów teatralnych
• zapoznanie z monetami i banknotami
• doskonalenie umiejętności przeliczania pieniędzy
• rozwijanie umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych (rząd i miejsce) oraz kodowania
• poszerzanie wiedzy na temat widowni w kinie i teatrze
• zachęcanie do wykonywania przestrzennych prac technicznych
• poznanie piosenki
• rozwijanie słuchu muzycznego i wyobraźni
• rozwijanie kreatywności i wyobraźni
• poznanie cech starego kina (niemych, czarno-białych filmów)
• podsumowanie wiedzy dzieci na temat kina i teatru
Tydzień II Przebudzenie po zimie
• utrwalenie wiedzy na temat rodzajów ubrań
• zapoznanie z określeniem „ubierać się na cebulkę”
• kształtowanie nawyku ubierania się adekwatnie do pogody
• wprowadzenie litery g, G
• poszerzanie wiedzy na temat różnorodności zjawisk atmosferycznych
• zapoznanie z przysłowiem W marcu jak w garncu
• rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
• kształtowanie umiejętności obserwowania pogody
• zapoznanie z przyrządami do pomiaru temperatury oraz siły i kierunku wiatru
• rozwijanie umiejętności matematycznych
• zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania z nich wniosków
• zapoznanie z różnymi gatunkami ptaków i głosami, które wydają
• kształtowanie wrażliwości na otaczającą przyrodę
• rozwijanie wyobraźni dźwiękowej
• ćwiczenie orientacji w przestrzeni
• zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy
Tydzień III W wiosennym ogrodzie
• poznanie narzędzi ogrodniczych
• kształtowanie nawyku sprzątania
• zwrócenie uwagi na konieczność wykonywania pewnych czynności w określonym czasie
• ćwiczenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i wypowiadania się na jego temat
• przeprowadzanie zabaw badawczych i obserwacji
• kształtowanie poczucia następstwa czasu
• wprowadzenie litery c, C
• rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
• poszerzanie wiedzy na temat cebul (jako warzyw i cebul kwiatów)
• rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
• doskonalenie czynności matematycznych
• utrwalenie informacji o budowie i wyglądzie wiosennych kwiatów oraz o czynnikach niezbędnych do życia rośliny
• poznanie piosenki i nauka jej na pamięć
• rozwijanie słuchu muzycznego
• rozwijanie tężyzny fizycznej
• ćwiczenie sprawności manualnej
• utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin
Tydzień IV Od kurnika do świątecznego koszyka
• zapoznanie z życiem i pracą na wsi
• utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich oraz budynków, w których mieszkają
• ćwiczenie percepcji wzrokowej
• utrwalanie kształtu poznanych liter
• rozwijanie tężyzny fizycznej
• utrwalenie wiedzy na temat domów zwierząt
• kształtowanie otwartej postawy na przyrodę i dobra natury
• rozpoznawanie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych i utrwalanie ich nazw
• utrwalenie znajomości nazw samic, samców i młodych wybranych ptaków
• wyodrębnianie z szeregu jednostki po cechach charakterystycznych
• utrwalanie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów
• rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej
• zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi
• ukazanie wartości tradycji
• kształtowanie postawy otwartości na różne kultury religie i zwyczaje
• utrwalanie cech wielkościowych
• rozwijanie sprawności fizycznej
|