O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Rozkład materiału

Marzec

line

TEMATYKA TYGODNIOWA W MIESIĄCU MARZEC

Tydzień I W kinie i w teatrze
• poszerzenie wiedzy o kinie i teatrze, w tym również o właściwym zachowaniu podczas pobytu w tych miejscach
• zachęcanie do wyrażania emocji podczas zabaw dramowych
• rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat
• wprowadzenie litery z, Z
• rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
• poznanie nazw zawodów teatralnych
• zapoznanie z monetami i banknotami
• doskonalenie umiejętności przeliczania pieniędzy
• rozwijanie umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych (rząd i miejsce) oraz kodowania
• poszerzanie wiedzy na temat widowni w kinie i teatrze
• zachęcanie do wykonywania przestrzennych prac technicznych
• poznanie piosenki
• rozwijanie słuchu muzycznego i wyobraźni
• rozwijanie kreatywności i wyobraźni
• poznanie cech starego kina (niemych, czarno-białych filmów)
• podsumowanie wiedzy dzieci na temat kina i teatru

Tydzień II Przebudzenie po zimie
• utrwalenie wiedzy na temat rodzajów ubrań
• zapoznanie z określeniem „ubierać się na cebulkę”
• kształtowanie nawyku ubierania się adekwatnie do pogody
• wprowadzenie litery g, G
• poszerzanie wiedzy na temat różnorodności zjawisk atmosferycznych
• zapoznanie z przysłowiem W marcu jak w garncu
• rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
• kształtowanie umiejętności obserwowania pogody
• zapoznanie z przyrządami do pomiaru temperatury oraz siły i kierunku wiatru
• rozwijanie umiejętności matematycznych
• zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania z nich wniosków
• zapoznanie z różnymi gatunkami ptaków i głosami, które wydają
• kształtowanie wrażliwości na otaczającą przyrodę
• rozwijanie wyobraźni dźwiękowej
• ćwiczenie orientacji w przestrzeni
• zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy

Tydzień III W wiosennym ogrodzie

• poznanie narzędzi ogrodniczych
• kształtowanie nawyku sprzątania
• zwrócenie uwagi na konieczność wykonywania pewnych czynności w określonym czasie
• ćwiczenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i wypowiadania się na jego temat
• przeprowadzanie zabaw badawczych i obserwacji
• kształtowanie poczucia następstwa czasu
• wprowadzenie litery c, C
• rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
• poszerzanie wiedzy na temat cebul (jako warzyw i cebul kwiatów)
• rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
• doskonalenie czynności matematycznych
• utrwalenie informacji o budowie i wyglądzie wiosennych kwiatów oraz o czynnikach niezbędnych do życia rośliny
• poznanie piosenki i nauka jej na pamięć
• rozwijanie słuchu muzycznego
• rozwijanie tężyzny fizycznej
• ćwiczenie sprawności manualnej
• utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin

Tydzień IV  Od kurnika do świątecznego koszyka
• zapoznanie z życiem i pracą na wsi
• utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich oraz budynków, w których mieszkają
• ćwiczenie percepcji wzrokowej
• utrwalanie kształtu poznanych liter
• rozwijanie tężyzny fizycznej
• utrwalenie wiedzy na temat domów zwierząt
• kształtowanie otwartej postawy na przyrodę i dobra natury
• rozpoznawanie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych i utrwalanie ich nazw
• utrwalenie znajomości nazw samic, samców i młodych wybranych ptaków
• wyodrębnianie z szeregu jednostki po cechach charakterystycznych
• utrwalanie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów
• rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej
• zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi
• ukazanie wartości tradycji
• kształtowanie postawy otwartości na różne kultury religie i zwyczaje
• utrwalanie cech wielkościowych
• rozwijanie sprawności fizycznej

line