04 – 08.03.
MAMY RÓŻNE CHARAKTERY
Cele ogólne:
- dążenie do zrozumienia i przeżywania wartości moralnych, takich jak: dobro, szacunek, uczciwość, odpowiedzialność, odwaga, sprawiedliwość, szczęście, piękno…,
- wskazywanie przeciwieństw poznanych wartości, np.: zło, nieuczciwość, kłamstwo, zwrócenie uwagi na ich nieakceptowanie społeczne,
- poznawanie swojego ciała poprzez zabawy,
- dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej,
- poszerzanie wiedzy o emocjach,
- odróżnianie zachowań pozytywnych od negatywnych,
- rozwijanie mowy,
- doskonalenie umiejętności koncentrowania się i skupienia uwagi,
- posługiwanie się pojęciami: długi, krótki,
- nabywanie odwagi i umiejętności wypowiadania własnych myśli w kontaktach indywidualnych i zespołowych,
- udział w zawodach sportowych grup 3- latków.
11 – 15.03.
MARCOWA POGODA
Cele ogólne:
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, szpaki, czajki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy),
- poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pierwszych pąków na drzewach,
- rozwijanie umiejętności określania pogody,
- obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych,
- poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszącym różnym porom roku; używanie słów: deszcz, śnieg, wiatr, mróz,
- doskonalenie mowy i spostrzegawczości,
-bogacenie słownictwa dzieci oraz kształtowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi w toku opisywania, porównywania, określania obserwowanych zjawisk,
- doskonalenie umiejętności rachunkowych,
- wysłuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Marcowa pogoda”,
- zapoznanie z kalendarzem pogody,
- zapoznanie z symbolami pogodowymi.
18 – 22.03.
WIOSNA, ACH TO TY!
Cele ogólne:
- utrwalenie cech charakterystycznych dla pory roku – wiosny,
- wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „Ptasia narada”,
- rozpoznawanie i nazywanie pierwszych gatunków ptaków przylatujących do Polski na wiosnę,
- poznanie pracy ogrodnika oraz prac wiosennych w ogrodzie,
- zapoznanie z etapami wzrostu roślin – sadzenie cebuli i wysiewanie rzeżuchy,
- doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym dla siebie zakresie,
- udział w imprezie okolicznościowej „Pierwszy Dzień Wiosny”.
25 - 29.03.
WIELKANOC
Cele ogólne:
- zapoznanie ze zwyczajami i tradycjami dotyczącymi Świąt Wielkanocnych,
- wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej "Wielkanocne pyszności",
- zapoznanie z budową jajka,
- wysłuchanie i nauka piosenki "Pisanki",
- oglądanie pisanek,
- zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w przygotowaniach przedświątecznych,
- rozwijanie sprawności manualnej i wrażliwsości estetycznej,
- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5,
- rozwijanie mowy, doskonalenie aparatu artykulacyjnego.
|