PREHISTORYCZNY ŚWIAT 03 - 05.04.2024
Cele ogólne:
• zaciekawienie historią, zachęcanie do dbania o pamiątki i relikty przeszłości,
• uświadomienie roli muzeum w życiu człowieka,
• zapoznanie z zawodem archeologa,
• wprowadzenie litery „j”, „J”,
• rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej,
• poszerzenie wiadomości o dinozaurach,
• rozwijanie umiejętności grafomotorycznych i manualnych
• doskonalenie umiejętności matematycznych, w tym kodowania, liczenia, układania rytmów, utrwalanie figur geometrycznych,
• rozwijanie słuchu muzycznego i wyobraźni.
DBAMY O NASZĄ PLANETĘ 08- 12.04.2024
Cele ogólne:
• zapoznanie z pojęciem i przedmiotem „globus”,
• kształtowanie nawyku sprzątania, budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę,
• wpajanie przekonania, że Ziemia to nasz dom, o który trzeba dbać,
• poznanie zachowań proekologicznych,
• poszerzenie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy wrzucać,
• kształtowanie zachowań proekologicznych, w tym umiejętności segregowania śmieci,
• zapoznanie z informacjami dotyczącymi odnawialnych źródeł energii,
• doskonalenie czynności matematycznych, w tym liczenia i pomiaru długości, utrwalenie cech wielkościowych,
• kształtowanie proekologicznego stylu życia, w tym nawyku oszczędzania wody,
• zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody,
• rozwijanie orientacji w przestrzeni, wyobraźni ruchowej i dźwiękowej,
• ćwiczenie poczucia „pulsu” w muzyce,
• utrwalanie wiedzy o sprzętach domowych związanych z wodą (pralka, zmywarka, umywalka itp.)
• utrwalenie pojęcia ,,recykling”,
• zachęcanie do nadawania odpadom drugiego życia.
JAK POWSTAJE...? 15 - 19.04.2024
Cele ogólne:
• zapoznanie z różnymi zawodami i przedmiotami potrzebnymi do ich wykonywania,
• uświadomienie, że ludzie dorośli zarabiają pieniądze przez pracę, uświadomienie możliwości oszczędzania pieniędzy,
• pobudzanie zainteresowania literami,
• poznawanie pochodzenia wełny i wyrobów z wełny
• poznanie etapów powstawania ubrań bawełnianych i rozwoju rośliny, z jakiej są wykonane,
• zapoznanie z różnego rodzaju materiałami i przyborami krawcowej,
• rozpoznawanie i podawanie nazw przetworów mlecznych i wytworzonych z cukru ,
• poznanie procesu wytwarzani cukru,
• zapoznanie z etapami produkcji przetworów mlecznych,
• wdrażanie do prawidłowych nawyków żywieniowych,
• utrwalanie umiejętności matematycznych (liczenia, dodawania, odejmowania na konkretach, odwzorowywania),
• rozbudzanie zainteresowań muzycznych, kształtowanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności śpiewania, poszerzenie wiedzy na temat instrumentów muzycznych,
• zapoznanie z różnymi rodzajami ziarna , pieczywa oraz etapami produkcji chleba w piekarni
• poszerzenie wiedzy na temat sposobu powstawania ciasta oraz produktów z ciasta (pieczywo, makarony itp.),
• zapoznanie z zawodem piekarza,
• rozwijanie motoryki małej
W ŚWIECIE KSIĄŻEK 22 - 26.04.2024
Cele ogólne:
• kształtowanie nawyku czytania książek, odkładania ich na półkę i właściwych zachowań podczas czytania/oglądania książek,
• rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat,
• kształtowanie umiejętności klasyfikowania według wybranej cechy,
• wprowadzenie litery „f”, „F”,
• rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej,
• utrwalenie wiedzy na temat funkcjonowania księgarni, biblioteki i czytelni oraz właściwych zachowań podczas pobytu w bibliotece,
• zachęcanie do dzielenia się książkami, wymiany nimi i wielokrotnego ich używania
• doskonalenie czynności matematycznych,
• zapoznanie z procesem tworzenia książki,
• uświadomienie wartości pracy każdego człowieka w procesie tworzenia książki,
• poznanie zawodów związanych z powstawaniem książki,
• utrwalanie nazw cech wielkościowych i umiejętności odwzorowywania
• poznanie nowej piosenki i nauka metodą ze słuchu, rozwijanie słuchu muzycznego i wyobraźni.
MAJOWE ŚWIĘTA 29-30.04.2024
Cele ogólne:
• kształtowanie postawy patriotycznej,
• utrwalanie przekonania, że Polska to nasz dom
• utrwalenie symboli narodowych,
• zapoznanie z mapą Polski oraz symbolami i herbami miast,
• zapoznanie ze strojami ludowymi z różnych regionów Polski oraz z gwarą/dialektami,
• wprowadzenie podstawowych informacji na temat Unii Europejskiej i niektórych państw członkowskich.
|