TEMATYKA TYGODNIOWA NA MAJ
DLA GRUPY 4-LATKÓW
PUK, PUK, TO JA SZTUKA
Filharmonia;
Kino
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi;
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – słuchowo - ruchowej;
- rozwijanie zainteresowań muzyką;
- ilustrowanie piosenki ruchem;
- wyrabianie wyobraźni muzycznej;
- rozwijanie zainteresowania bajkami;
W ŚWIECIE ZWIERZĄT
Mieszkańcy sawanny;
Mieszkańcy mórz i oceanów;
Mieszkańcy dżungli;
Zwierzęta naszych pól i lasów;
Kolorowe zwierzęta
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci;
- doskonalenie swobody ruchu podczas zabawy;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- zapoznanie z problemem zanieczyszczenia mórz i oceanów;
- poznawanie zwierząt zamieszkujących dżunglę;
- kształtowanie odruchu przyjmowania prawidłowej postawy;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi pola i lasy;
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- zapoznanie z wybranymi powiedzeniami.
CO W TRAWIE PISZCZY?
Barwa ochronna;
W świecie owadów;
Wiosenna łąka;
Wiosenne eksperymenty;
Zielnik
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- określanie znaczenia barw ochronnych w życiu zwierząt;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- budowanie pozytywnych relacji grupowych;
- poznawanie nazw zwierząt i kwiatów spotkanych na łące;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu;
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy;
- rozwijanie postawy badawczej;
- poznawanie ziół rosnących na łące;
- rozwijanie umiejętności plastycznych;
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania;
- integrowanie się dzieci.
MOJA MAMA I MÓJ TATA
Oto moja mama;
Zabawy z rodzicami;
Oto mój tata;
Rodzinne fotografie;
Upominki
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- rozwijanie koncentracji uwagi;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- poszerzanie pamięci;
- wyrabianie swobody ruchów podczas piosenki w rytmie trójdzielnym;
- rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie;
- rozwijanie umiejętności językowych;
- utrwalanie dodawania i odejmowania;
- rozwijanie logicznego myślenia;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu;
- integrowanie się z rówieśnikami.
CZEGO DZIECI POTRZEBUJĄ DO SZCZĘŚCIA?
Moi rówieśnicy;
Dzieci z różnych stron świata;
Jesteśmy tolerancyjni;
Dzień Dziecka;
Prezent dla przyjaciela
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- poznawanie informacji o kolegach i koleżankach;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie motoryki małej;
- ilustrowanie piosenki ruchem;
- wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo – ruchowej;
- zapoznanie z wyglądem dzieci z różnych zakątków świata;
- rozwijanie orientacji przestrzennej;
- rozwijanie umiejętności przeliczania;
- kształtowanie potrzeby zachowania prawidłowej postawy;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- ćwiczenie aparatu mowy;
- wykonanie eksperymentu z bańkami mydlanymi.
|