Menu
M
E
N
U
 
Strona główna
O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP
Szukaj w serwisie
O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Tematyka tygodniowa.

Maj.

line

TEMATYKA TYGODNIOWA NA MAJ
DLA GRUPY 4-LATKÓW


PUK, PUK, TO JA SZTUKA

Filharmonia;
Kino

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

- rozwijanie mowy;
- zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi;
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – słuchowo - ruchowej;
- rozwijanie zainteresowań muzyką;
- ilustrowanie piosenki ruchem;
- wyrabianie wyobraźni muzycznej;
- rozwijanie zainteresowania bajkami;

W ŚWIECIE ZWIERZĄT

Mieszkańcy sawanny;
Mieszkańcy mórz i oceanów;
Mieszkańcy dżungli;
Zwierzęta naszych pól i lasów;
Kolorowe zwierzęta

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

- rozwijanie mowy;
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci;
- doskonalenie swobody ruchu podczas zabawy;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- zapoznanie z problemem zanieczyszczenia mórz i oceanów;
- poznawanie zwierząt zamieszkujących dżunglę;
- kształtowanie odruchu przyjmowania prawidłowej postawy;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi pola i lasy;
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- zapoznanie z wybranymi powiedzeniami.

CO W TRAWIE PISZCZY?

Barwa ochronna;
W świecie owadów;
Wiosenna łąka;
Wiosenne eksperymenty;
Zielnik

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

- rozwijanie mowy;
- określanie znaczenia barw ochronnych w życiu zwierząt;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- budowanie pozytywnych relacji grupowych;
- poznawanie nazw zwierząt i kwiatów spotkanych na łące;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu;
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy;
- rozwijanie postawy badawczej;
- poznawanie ziół rosnących na łące;
- rozwijanie umiejętności plastycznych;
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania;
- integrowanie się dzieci.

MOJA MAMA I MÓJ TATA

Oto moja mama;
Zabawy z rodzicami;
Oto mój tata;
Rodzinne fotografie;
Upominki

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

- rozwijanie mowy;
- rozwijanie koncentracji uwagi;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- poszerzanie pamięci;
- wyrabianie swobody ruchów podczas piosenki w rytmie trójdzielnym;
- rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie;
- rozwijanie umiejętności językowych;
- utrwalanie dodawania i odejmowania;
- rozwijanie logicznego myślenia;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu;
- integrowanie się z rówieśnikami.

CZEGO DZIECI POTRZEBUJĄ DO SZCZĘŚCIA?

Moi rówieśnicy;
Dzieci z różnych stron świata;
Jesteśmy tolerancyjni;
Dzień Dziecka;
Prezent dla przyjaciela

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

- rozwijanie mowy;
- poznawanie informacji o kolegach i koleżankach;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie motoryki małej;
- ilustrowanie piosenki ruchem;
- wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo – ruchowej;
- zapoznanie z wyglądem dzieci z różnych zakątków świata;
- rozwijanie orientacji przestrzennej;
- rozwijanie umiejętności przeliczania;
- kształtowanie potrzeby zachowania prawidłowej postawy;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- ćwiczenie aparatu mowy;
- wykonanie eksperymentu z bańkami mydlanymi.

line