TEMATYKA TYGODNIOWA NA CZERWIEC
DLA GRUPY 4-LATKÓW
LATO, LATO, LATO CZEKA
Pierwszy dzień lata;
Zabawy na podwórku;
Letnia roślinność;
Uff, jak gorąco!;
Moda na lato.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- rozwijanie kreatywności;
- budzenie chęci uczestnictwa w zabawach;
- integracja grupy;
- kształcenie percepcji słuchowo - ruchowej;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania;
- rozwijanie umiejętności liczenia;
- kształtowanie potrzeby zachowania prawidłowej postawy podczas wykonywania ćwiczeń;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- rozwijanie logicznego myślenia;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy;
- poszerzanie wiedzy o Dzikim Zachodzie.
WKRÓTCE WAKACJE
Wakacyjne plany;
Bezpiecznie na wakacjach;
Czym pojedziemy na wakacje?;
Na zawsze zapamiętasz;
Pożegnania nadszedł czas.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- określanie, dokąd można się udać na wakacje;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- budowanie pozytywnych relacji grupowych;
- reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne;
- kształtowanie poczucia rytmu;
- doskonalenie umiejętności komunikacyjnych;
- rozwijanie myślenia logicznego;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu;
- rozwijanie postawy badawczej;
- stymulowanie do poznania świata;
- rozwijanie umiejętności plastycznych;
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.
ZWIEDZAMY ŚWIAT
Sąsiedzi Polski;
Ciekawe miejsca w Europie;
Podróże kształcą;
Ciekawe miejsca na świecie;
Wymarzona podróż.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
- rozwijanie mowy;
- rozbudzanie zainteresowania podróżowaniem;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- poznanie krajów sąsiadujących z Polską;
- rozwijanie zdolności koncentracji uwagi podczas działania;
- rozwijanie aktywności muzyczno - ruchowej;
- rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej;
- rozwijanie umiejętności współpracy;
- utrwalenie znajomości poznanych figur;
- rozwijanie wiedzy ogólnej;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu;
- integrowanie się dzieci.
- rozwijanie zainteresowań badawczych.
|