TEMATYKA TYGODNIOWA W MIESIĄCU CZERWIEC
Tydzień I Wielka wyprawa
• poznanie charakterystycznych miejsc/budowli świata, rozwijanie świadomości różnorodności kulturowej i językowej ludzi żyjących na różnych kontynentach, poznanie pozawerbalnych sposobów na komunikowanie się z osobami mówiącymi w innych językach, budowanie szacunku do ludzi i kultur na innych kontynentach, ćwiczenie wczuwania się w emocje i uczucia innych
• wzbogacanie słownika o nazwy środków komunikacji lądowej, morskiej i powietrznej, rozwijanie percepcji słuchowej, wdrażanie do uważnego słuchania i rozumienia tekstów literackich, rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat, rozwijanie zainteresowania podróżami
• poznanie nazw zwierząt egzotycznych, doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania wielkości, wyrażanie szacunku wobec innych dzieci podczas pracy w grupie
• poznanie muzyki z różnych stron świata, wyrażanie radości z zabaw ruchowych do muzyki (w tym do muzyki klasycznej), rozwijanie muzykalności i wrażliwości muzycznej
• utrwalenie wiadomości o wakacyjnych środkach transportu, rozwijanie i pobudzanie zmysłu smaku, dotyku i zapachu, rozwijanie chęci podróżowania i otwartości na inne kultury, zachęcanie do wykonywania prac plastyczno-technicznych z wykorzystaniem materiału naturalnego
Tydzień II Smaki i zapachy lata
• uważne słuchanie tekstu literackiego, kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi, uczenie tolerancji dla upodobań innych dzieci, umacnianie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej, uczenie radzenia sobie z emocjami dotyczącymi zbliżającej się przerwy wakacyjnej
• poznanie znaczenia słowa sztuka, poszerzanie kompetencji językowych (tworzenie rymów, czytanie globalne), doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania i budowania wypowiedzi, pobudzanie wyobraźni w kontakcie ze sztuką, uwrażliwianie na piękno przyrody
• poznanie zjawisk atmosferycznych występujących latem, wspieranie percepcji słuchowej, doskonalenie umiejętności przeliczania,
• poznanie nowej piosenki o tematyce letniej, ćwiczenie umiejętności eksperymentowania głosem, wykorzystywanie oryginalnych technik podczas wykonywania prac plastycznych, rozpoznawanie odgłosów przyrody, aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach ruchowych
• poszerzanie wiedzy na temat letnich przysmaków, rozwijanie sprawności manualnej podczas prac plastycznych, technicznych i sensorycznych, kształtowanie wrażliwości zmysłowej, utrwalenie wiedzy na temat smaków i zapachów lata, rozwijanie umiejętności uważnego
słuchania tekstu literackiego
Tydzień III Wakacyjne przygody
• utrwalenie wiedzy na temat zagrożeń i niebezpieczeństw związanych z wyjazdami wakacyjnymi oraz sposobów ich uniknięcia, kształtowanie umiejętności oceniania swojego zachowania i jego konsekwencji, doskonalenie znajomości i umiejętności bezwzględnego przestrzegania zasad bezpieczeństwa, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi, rozwijanie sprawności fizycznej
• ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych, wzbogacanie słownika czynnego, zapoznanie ze sztuką i folklorem góralskim oraz z cechami górskiego krajobrazu górskiej przyrody, zapoznanie z zasadami zachowania się w parku narodowym, kształtowanie poszanowania dla kultury góralskiej, kształtowanie umiejętności zgodnej współpracy z rówieśnikami
• zapoznanie z różnymi zjawiskami dotyczącymi zachowania się wody, kształtowanie spostrzegawczości, określanie położenia rzeczy (z prawej strony, z lewej strony, nad), przeliczanie na konkretach, w tym na materiale naturalnym, kształtowanie umiejętności estetycznego wykonywania prac plastycznych, kształtowanie zdolności matematycznych, doskonalenie umiejętności zgodnej współpracy podczas zabawy
• poznanie zasad bezpieczeństwa dotyczących uprawiania sportów wodnych, nabywanie i utrwalanie wiedzy na temat geografii Polski, utrwalanie znajomości piosenki, kształtowanie umiejętności akompaniowania utworu, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, zapoznaniem z terminem „szanty” oraz z przykładowymi utworami tego typu, uwrażliwianie na piękno przyrody
• poznawanie nazw miejsc wakacyjnego wypoczynku, rozwijanie umiejętności plastycznych, wspomaganie rozwoju integracji sensorycznej, kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej, nauka współpracy i życzliwości wobec innych, pożegnanie przed wakacjami
|