O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Rozkład materiału

Czerwiec

line

TEMATYKA TYGODNIOWA W MIESIĄCU CZERWIEC

Tydzień I Wielka wyprawa
• poznanie charakterystycznych miejsc/budowli świata, rozwijanie świadomości różnorodności kulturowej i językowej ludzi żyjących na różnych kontynentach, poznanie pozawerbalnych sposobów na komunikowanie się z osobami mówiącymi w innych językach, budowanie szacunku do ludzi i kultur na innych kontynentach, ćwiczenie wczuwania się w emocje i uczucia innych
• wzbogacanie słownika o nazwy środków komunikacji lądowej, morskiej i powietrznej, rozwijanie percepcji słuchowej, wdrażanie do uważnego słuchania i rozumienia tekstów literackich, rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat, rozwijanie zainteresowania podróżami
• poznanie nazw zwierząt egzotycznych, doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania wielkości, wyrażanie szacunku wobec innych dzieci podczas pracy w grupie
• poznanie muzyki z różnych stron świata, wyrażanie radości z zabaw ruchowych do muzyki (w tym do muzyki klasycznej), rozwijanie muzykalności i wrażliwości muzycznej
• utrwalenie wiadomości o wakacyjnych środkach transportu, rozwijanie i pobudzanie zmysłu smaku, dotyku i zapachu, rozwijanie chęci podróżowania i otwartości na inne kultury, zachęcanie do wykonywania prac plastyczno-technicznych z wykorzystaniem materiału naturalnego

Tydzień II Smaki i zapachy lata
• uważne słuchanie tekstu literackiego, kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi, uczenie tolerancji dla upodobań innych dzieci, umacnianie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej, uczenie radzenia sobie z emocjami dotyczącymi zbliżającej się przerwy wakacyjnej
• poznanie znaczenia słowa sztuka, poszerzanie kompetencji językowych (tworzenie rymów, czytanie globalne), doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania i budowania wypowiedzi, pobudzanie wyobraźni w kontakcie ze sztuką, uwrażliwianie na piękno przyrody
• poznanie zjawisk atmosferycznych występujących latem, wspieranie percepcji słuchowej, doskonalenie umiejętności przeliczania,
• poznanie nowej piosenki o tematyce letniej, ćwiczenie umiejętności eksperymentowania głosem, wykorzystywanie oryginalnych technik podczas wykonywania prac plastycznych, rozpoznawanie odgłosów przyrody, aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach ruchowych
• poszerzanie wiedzy na temat letnich przysmaków, rozwijanie sprawności manualnej podczas prac plastycznych, technicznych i sensorycznych, kształtowanie wrażliwości zmysłowej, utrwalenie wiedzy na temat smaków i zapachów lata, rozwijanie umiejętności uważnego
słuchania tekstu literackiego

Tydzień III Wakacyjne przygody
• utrwalenie wiedzy na temat zagrożeń i niebezpieczeństw związanych z wyjazdami wakacyjnymi oraz sposobów ich uniknięcia, kształtowanie umiejętności oceniania swojego zachowania i jego konsekwencji, doskonalenie znajomości i umiejętności bezwzględnego przestrzegania zasad bezpieczeństwa, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi, rozwijanie sprawności fizycznej
• ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych, wzbogacanie słownika czynnego, zapoznanie ze sztuką i folklorem góralskim oraz z cechami górskiego krajobrazu górskiej przyrody, zapoznanie z zasadami zachowania się w parku narodowym, kształtowanie poszanowania dla kultury góralskiej, kształtowanie umiejętności zgodnej współpracy z rówieśnikami
• zapoznanie z różnymi zjawiskami dotyczącymi zachowania się wody, kształtowanie spostrzegawczości, określanie położenia rzeczy (z prawej strony, z lewej strony, nad), przeliczanie na konkretach, w tym na materiale naturalnym, kształtowanie umiejętności estetycznego wykonywania prac plastycznych, kształtowanie zdolności matematycznych, doskonalenie umiejętności zgodnej współpracy podczas zabawy
• poznanie zasad bezpieczeństwa dotyczących uprawiania sportów wodnych, nabywanie i utrwalanie wiedzy na temat geografii Polski, utrwalanie znajomości piosenki, kształtowanie umiejętności akompaniowania utworu, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, zapoznaniem z terminem „szanty” oraz z przykładowymi utworami tego typu, uwrażliwianie na piękno przyrody
• poznawanie nazw miejsc wakacyjnego wypoczynku, rozwijanie umiejętności plastycznych, wspomaganie rozwoju integracji sensorycznej, kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej, nauka współpracy i życzliwości wobec innych, pożegnanie przed wakacjami

line