Tydzień II. Smaki i zapachy lata
• utrwalanie wiadomości na temat lata, uważne słuchanie tekstu literackiego, budowanie wypowiedzi, uczenie tolerancji wobec upodobań innych dzieci, poszerzenie wiedzy na temat letnich zabaw i wakacyjnych przygód
• poznanie sposobów na zachowanie wspomnień, wyrażanie własnych odczuć w formach plastycznych, uważne słuchanie tekstu literackiego, budzenie wrażliwości na otaczającą przyrodę, zapoznanie z malarstwem jako formą sztuki, poszerzanie kompetencji językowych (tworzenie rymów, czytanie globalne)
• doskonalenie umiejętności matematycznych, liczenie elementów, odwzorowywanie, utrwalanie i poszerzanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, wyrażanie szacunku wobec innych dzieci podczas pracy w grupie, zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania wniosków, poznanie zjawisk atmosferycznych występujących latem, zapoznanie z wagą szalkową, wspieranie percepcji słuchowej, budowanie wypowiedzi, eksperymentowanie z kolorami, nawiązywanie relacji rówieśniczych
• zapoznanie z piosenką, wyodrębnianie pierwszych głosek wyrazów, uwrażliwianie na muzykę, rozwijanie percepcji słuchowej przez zabawy z odgłosami i instrumentami, wyrażanie radości z wykonywania prac plastycznych, rozwijanie sprawności fizycznej, ćwiczenie aparatu mowy
• stymulowanie wielu zmysłów, poszerzanie wiedzy na temat letnich przysmaków, rozwijanie sprawności manualnej podczas prac plastycznych, technicznych i sensorycznych, określanie właściwości fizycznych lodu, utrwalanie zdobytej wiedzy, nauka obdarzania uwagą innych dzieci i osób dorosłych
Tydzień III. Wakacyjne przygody
• zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania się na wakacjach, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi, doskonalenie wiedzy dotyczącej prawidłowego zachowania się na wyjeździe, rozwijanie sprawności fizycznej
• zapoznanie ze sztuką i folklorem góralskim oraz z cechami górskiego krajobrazu i górskiej przyrody, zapoznanie z zasadami zachowania się w parku narodowym, kształtowanie poszanowania dla kultury góralskiej, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych, czytanie globalne i dzielenie na sylaby wyrazów, określanie cech rzeczy (podawanie przymiotników)
• zapoznanie z różnymi zjawiskami dotyczącymi zachowania się wody, rozwijanie małej motoryki, kształcenie spostrzegawczości, określanie położenia rzeczy (z prawej strony, z lewej strony, nad), liczenie na konkretach, w tym na materiale naturalnym, kształtowanie umiejętności estetycznego wykonywania prac plastycznych
• przypomnienie wyglądu nut i zapisów nutowych, poznanie gamy, nauka planowania wydarzeń i pracy z kalendarzem (w tym przypomnienie nazw dni tygodnia), uwrażliwianie na muzykę, ćwiczenie pamięci, rozwijanie sprawności fizycznej, zapoznanie z pojęciem „szanty” oraz z przykładowymi utworami tego typu
zapoznanie z nową masą sensoryczną, stymulowanie wielu zmysłów, wyrażanie ekspresji twórczej podczas zabaw plastyczno-technicznych, podsumowanie wiedzy, nauka współpracy i życzliwości wobec innych, pożegnanie przed wakacjami
|